Nya stationära högtryckstvättar från Kärcher. Byggda för krävande rengöringsuppdrag.

Med stationära kallvattentvättar i superklassen expanderar Kärcher sitt sortiment av högtryckstvättar. De nya maskinerna i denna Classic-serie erbjuder hög prestanda och kvalitet med ett maximalt arbetstryck på upp till 250 bar och maximalt flöde på 1700 l/h och är lämpliga för effektiv rengöring av envis smuts och stora ytor, till exempel inom jordbruk, industri eller byggsektorn. Hållbara vevaxelpumpar, en luft-vattenkyld motor, stabil stålram samt enkel drift och underhåll erbjuder en pålitlig rengöringslösning med korta uppställningstider.

Hållbara, robusta och tillförlitliga
De nya högtryckstvättarna är utrustade med en robust luft- och vattenkyld 4-polig motor. En vevaxelpump med keramiska kolvar säkerställer hållbarhet, medan ett stort vattenfilter skyddar pumpen mot föroreningar och säkerställer låga underhållskostnader. Den robusta stålramen ger extra skydd mot yttre påverkan. Förutom väggmontering, som möjliggör användning av högtryckstvätten på en fast position utan uppställningstider, finns även möjligheten att placera maskinen på golvet och därigenom välja sin arbetsplats.

Enkel drift
Den enkla driftsmetoden gör rengöring med Classic-seriens högtryckstvättar okomplicerad och smidig. Alla driftselement är lättillgängliga på utsidan av maskinen. Arbetstrycket och vattenflödet kan ställas in och justeras på högtryckstvätten. Med Kärchers patenterade EASY!Lock-system kan tillbehör som t.ex.högtryckspistol, lans, slang eller till och med Power nozzle, installeras eller tas bort på nolltid.

Underhållsvänlig maskin med mångsidiga tillbehör
Förutom den enkla driften är underhåll av Classic-maskinerna också okomplicerat. En oljenivåindikator och ett oljeinspektionsglas möjliggör enkel kontroll av fyllnadsnivå och kvalitet. Underhållsarbete som oljebyte och rengöring av vattenfiltret kan enkelt utföras av operatören själv. Utrustningen förvaras säkert tack vare det praktiska tillbehörsfacket på maskinens lock och förvaringsfacket för små tillbehör. Beroende på behov kan andra tillbehörsdelar användas som breddar användningsområdet. Tryckpistol, en lans på 840 mm, 10 m högtrycksslang samt Power nozzle ingår som standard.

En lösning för varje utmaning
De nya stationära kallvattentvättar i superklassens Classic-serie erbjuder olika vattenflöden och arbetstryck och är lämpliga för olika rengöringsuppgifter. Oavsett om det gäller daglig rengöring av maskiner och fordon eller effektiv rengöring inom byggindustrin, lantbruket eller industrin så har Kärcher rengöringslösningen för just dina behov.