Zero force. Full power. Prova vårt nya EASY!Force spolhandtag – du kommer aldrig att vilja släppa det.

Nytt spolhandtag för högtryckstvättar – en evolution inom högtrycksteknologi

Kärcher lanserar ”EASY!Force” spolhandtag i helt ny design till sitt sortiment av professionella högtryckstvättar, både hetvatten och kallvatten. När trycket aktiveras pressar rekylen i vattentrycket automatiskt handtaget mot handen, vilket bidrar till en mer ergonomisk och mindre ansträngande användning.

– Genom att använda rekylen som avlastning förhindras överbelastning av händer, fingrar och underarmar vilket i sin tur reducerar risken för kramp i musklerna under långa arbetspass, säger Henrik Odenstam, produktchef HD/HDS Kärcher.

En gul säkerhetsspärr i handtaget förhindrar oavsiktlig aktivering. Säkerhetsspärren avaktiveras med ett enkelt knapptryck. Spolhandtagets nya design har gett Kärcher möjlighet att lansera ytterligare förbättringar. Ett resultat av detta är att gränssnittet från spolhandtaget till spolröret och högtrycksslangen har fått en ny utformning. En trapetsgänga, ”EASY!Lock”, ger en tät och driftsäker anslutning med bara ett varvs åtdragning (360°).

Även övriga anslutningar – från spolrör till munstycken och från slangen till högtryckstvätten – är utrustade med den nya ”EASY!Lock”-gängan. Detta möjliggör snabba och enkla byten av alla komponenter. Med hjälp av adaptrar kan det nya spolhandtaget också anslutas till befintliga högtryckstvättar. Adaptrarna kan också användas för att ansluta nyinköpta högtryckstvättar med den nya gängan till befintliga komponenter.

– Ventilen har också förbättrats avsevärt, berättar Henrik. Bägge huvudkomponenterna, kulan och ventilsätet, är nu keramiska. Detta tryggar en hållbar och driftsäker tätning. ”EASY!Force”-spolhandtaget lämpar sig för Kärchers samtliga professionella het- och kallvattentvättar med ett maxtryck på upp till 300 bar.

För ytterligare information, vänligen kontakta: henrik.odenstam@karcher.se
Henrik Odenstam, Produktchef HD/HDS, Kärcher Sverige, 031-577 336