Säg hejdå till den traditionella isskrapan!

Snabb och bekväm isborttagning.

Nu behöver man aldrig mer skrapa och hacka bort is under kalla morgnar – den elektriska isskrapan EDI 4 tar snabbt och enkelt bort envisa islager från bilrutorna. För att få isen att försvinna behövs bara ett lätt tryck ovanifrån för att få skivan och dess sex robusta plastknivar att rotera. Utan att man får kalla och blöta händer. Den kompakta isskrapans rundade sidor ger en stor kontaktyta.

Isskrapan väger 550 gram och stannar automatiskt så fort den lyfts från ytan. Ännu en fördel är att efter användningen så finns det inga ränder på bilrutorna. Alla som parkerar sin bil utomhus under årets kalla månader vet hur gärna man vill ha en bekväm lösning för att skrapa rutorna.

Tack vare sitt uppladdningsbara litiumjonbatteri kan isskrapan lämnas kvar i fordonet under längre perioder utan att den laddas ur, vilket gör att den alltid är redo för användning. En skyddskåpa gör att isskrapan kan hanteras och förvaras säkert. Med den medföljande laddningskabeln kan man bekvämt ladda den hemma och det fulladdade batteriet räcker i cirka 15 minuter. Detta gör att isskrapan kan användas flera gånger mellan laddningarna eftersom det vanligtvis bara tar två till tre minuter att skrapa alla bilrutor rent från is, beroende på hur mycket is det bildats och vad det är för fordon. Om plastknivarna är utslitna kan skivan enkelt ersättas utan verktyg.

Den nya elektriska isskrapan EDI 4 från Kärcher.

Nu behöver man aldrig mer få kalla fingrar från att skrapa rutorna– den elektriska isskrapan EDI 4 tar snabbt och enkelt bort även tjocka och envisa islager från bilrutorna.