Unik självrengöring för hygienisk rengöring

Unik självrengöring för hygienisk rengöring

Kärchers nya ångtvätt med sugfunktion SGV 8/5 är utvecklad för att klara strikta hygienkrav, speciellt inom livsmedelsindustrin. Med automatisk självrengöring och möjlighet att spola inuti maskinen efter hand undviks bildande av bakterier efter avslutat arbete. LED-display och ergonomiskt handtag med kontroll gör rengöringen enklare för användaren.

SGV 8/5 från Kärcher använder varm ånga för att ta bort de mest envisa avlagringar av fetter och oljor, kalk eller tvålrester och eliminerar därmed en grogrund för bakterier. Bakterier försvinner med det kondenserade vattnet. Ångan från golvmunstycket är under kontinuerligt högt tryck på 8 bar och ger en effektiv och hygienisk rengöring.

Automatisk självrengöring
Efter varje användning och direkt efter att man använt rengöringsmedel eller tagit bort klibbiga smutsavlagringar kan slangar, pumpar och rör spolas automatiskt. Det tar bort smutsavlagringar och förebygger att bakterier får fäste.

− SGV 8/5 är i korta drag en ångtvätt med sugfunktion och självrengöring där du också har möjlighet att lägga på rengöringsmedel. Det ger en komplett maskin för verksamheter där hygienisk rengöring inte är kompromissbart, säger Dan Hay, Försäljningschef Yrkesfackhandel på Kärcher Sverige.

Ergonomiskt handtag och enkel reglering
Handtaget är ergonomiskt utformat och smalt för att även passa användare med mindre händer. Olika program kan styras snabbt, även under drift. Sugfunktionen kan stängas av och sättas på efter önskemål och ångnivån regleras via kontrollen på handtaget. Vattentanken med rent vatten kan tas bort under användning och fyllas på utan att behöva flytta maskinen från användningsområdet. En signallampa på kontrollpanelen indikerar i god tid om vattennivån är låg.

Tystare och energisnålare i eco!efficiency-läget
I eco!efficiency-läget arbetar maskinen med reducerad turbineffekt för att hålla igen på resurserna utan att ångutsläppet minskar. Ljudnivån är reducerad till 64 dB(A). Tillbehör som manuellt munstycke och borstar förvaras i en flyttbar korg på ovandelen av maskinen. Den upprätta utformningen och de stora fixerade hjulen gör att SGV 8/5 förflyttas enkelt, även i trappor.

Kärcher SGV 8/5 riktar sig till städning inom vården, livsmedelsindustrin, städbolag samt hotell och restaurang, där hygienisk rengöring är nödvändigt.

Specifikationer

SGV 8/5

Värmare (W)

Kabellängd (m)