Nyhet -

Lars Bülow och Erika Lagerbielke i juryn när Kährs Design Studio presenterar de sju tävlande bidragen

Kährs Design Studio – en tävling som pågått sedan februari 2011 för att locka ung svensk design till golvbranschen, går nu mot sin upplösning. Förra veckan samlades jurymedlemmarna -bestående av flera framstående namn på designhimlen, som  Lars Bülow Sandin & Bülow Design, Erika Lagerbielke Erika Lagerbielke & Co samt Anders Wisth från Möbelriket - för bedömning av de sju tävlandes bidrag på Etage1 på Rosenlundsgatan i Stockholm. Tävlingsuppgiften består i att skapa ett nytt trägolv för det moderna svenska hemmet. De tävlande driver alla sina egna designföretag inom vitt skilda områden men har den senaste tiden fokuserat på nya trägolvsutseenden/-funktioner. Efter flera timmars diskussion  och studerande av prototyper,  kunde juryn enas om en vinnare och en andrapristagare. Dessa kommer tillkännages under festliga former i samband med Möbelriksdagen i Lammhult den 4 januari.

De tävlande i Kährs Design Studio är: Karl-Oskar Ankarberg, Niklas Bonnevier, Charlotte Elsner, Caroline Liljeblad, Andreas Klippinge, Mattias Sjöberg och Daniel Svahn

För mer information om Kährs Design Studio kontakta: Karin Lagerlöf, 070-2550954

• Arkitektur

• lars bülow