Pressinbjudan: Hur skapas innovativa företag?

Vi står inför ett nytt paradigm där idéerna blir råvarorna, koncepten blir produkterna och tänkandet den nya produktionen. Det utmanar alla våra tidigare förhållningssätt till att leda och till att arbeta. Mats Lindgren, VD och grundare av Kairos Future, har i sin nya bok utforskat just detta – ledarskap, organisation och innovation i en ny ekonomi.

Boken, 21st Century Management – Innovation and Leadership in the Thought Economy, baseras på år av internationella studier och analyser och släpps av Palgrave Macmillian i slutet av oktober. I boken beskriver Mats helt nya angreppssätt till lyckat ledarskap och hur man rent konkret kan transformera verksamheter till innovativa tankefabriker som excellerar i att producera Aha!s. Fredag den 26 oktober presenterar Mats boken på en lunchföreläsning.

Tid: Fredag 26 oktober kl 12.00-13.30.
Plats: Vasagatan 40, Stockholm

Mer information finns på http://bit.ly/PxkCh1. Anmäl dig till Helen Jönsson, kommunikatör Kairos Future, 070-219 09 29 eller helen.jonsson@kairosfuture.com.

• pressinbjudan
  • bokrelease
  • arbetsliv
  • företagande