KakeldaxGruppen erbjuder delbetalning till kontantkunder.

KakeldaxGruppen kommer under sommaren 2011 att börja erbjuda delbetalning till sina kontantkunder i samarbete med Handelbanken Finans. Det innebär i praktiken att man som kontantkund erbjuds möjligheten att köpa material till ett större projekt, och sedan delbetala inköpet över en längre tid.

Detta erbjudande kommer att synas ordentligt i KakeldaxGruppens marknadsföring med start sommaren 2011. Startskottet går i Stockholm där KakeldaxGruppens 5 Kakeldax butiker är först ut med detta erbjudande redan andra veckan i juli månad under parollen "Kakla nu - betala sen!". I Stockholm kommer marknadföringen att ske massivt i samarbete med TV4 med en tre veckor lång reklamkampanj över Stockholmsregionen.

I augusti är KakeldaxGruppen redo att utöka erbjudandet även för de tre Kakeldaxbutikerna i Örebro, Västerås och Norrköping, de två Stigs Kakel butikerna i Göteborg och de 5 Kakelcentralen butikerna i Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Kalmar och Växjö.

KakeldaxGruppens marknadschef Kjell Gustafsson säger "Vi tror att detta erbjudande kommer att ge många möjligheten att enklare genomföra sitt länge planerade byggprojekt, då erbjudandet via Handelsbanken Finans är mycket förmånligt jämfört med ett vanligt banklån"

• handelsbanken finans
  • delbetalning