KakeldaxGruppen investerar i design i butikskedjan

I samarbete med en handplockad grupp med inredare och arkitekter pågår nu en investering i KakeldaxGruppens butiker.

Ett så kallat "designteam" åtar sig en butik i taget i KakeldaxGruppens butikskedja med 16 butiker. Respektive butik kommer att ges en "extreme makeover", där fokus ligger på att skapa en attraktiv och inspirerande miljö för KakeldaxGruppens kunder.

Först ut i november månad 2010 var Kakelcentralen i Helsingborg. Efter det så besökte designteamet Kakeldax i Arninge köpcentrum (Täby).

Designteamet består av en handplockad grupp med experter inom olika områden. Desig, inredning, arkitektur, marknadsföring och expertkompetens inom byggkeramik och kedjedrift av butiker. Som grund till arbetet liggen en profilmanual och koncepttanke som kommer att återge en gemensam profil invändigt i butikskedjan mot slutet av 2011. Sortiment och interiör design kommer allt mer att harmoniseras i KakeldaxGruppens egen butikskedja.

Till skillnad från andra kedjor, där man börjar med namnet på butikerna, så fokuserar KakeldaxGruppen på kunderna och den service, miljö och det sortiment som erbjuds kunden, och har därför valt att arbeta vidare med lokala varumärken, så som Kakeldax, Kakelcentralen och Stigs Kakel, även om det sker i ett och samma företag (Kakeldax i Sverige AB, kallat KakeldaxGruppen)

Under våren 2011 kommer merparten av KakeldaxGruppens 16 butiker att ges ett ansiktlyft, och till hösten 2011 skall samtliga butiker uppdateras på nytt. Målsättningen är att 2 gånger per år ge var butik ett lyft, och en känsla av att något händer som är både spännande och tilltalande för kunderna.

• butikskedja
  • butiker