Spicy Advice Ragtime Band firar 30 år!

Festival Blue Coast Jazzfestival för unga och för alla!

Förra årets succé följs nu upp med årets upplaga av Festival Blue Coast den 6 april som är en jazzfestival för unga och för alla! Festivalen i år är i lite mindre skala består av konserter, workshops, samtal och ett jazzmarathon där unga musikutövare från hela länet bjuds in att spela. Festivalen kickar igång redan på fredagen den 5 april med ”förhäng” med flera av de medverkande artisterna och en konsert med Svante Söderqvist trio i Konsthallen Kulturhuset i Oskarshamn. På lördagen börjar festivaldagen med en jazzshow med ”Den mekaniska orkestern” för de minsta inne i Studion i Kulturhuset. Där efter får man ta del av lunchsamtal med pianisten och kompositören Mathias Algotsson om komposition och improvisation som följs av en lunchkonsert med en etablerad jazzsångerska från länet, Gunnel Mauritzson. Hela Kulturhuset är öppet för allmänheten och samtliga delar är i år kostnadsfria. UF företagen 12 Bar Bodega sköter caféförsäljningen och på kvällen bjuds besökarna in på Swingjazzklubb med Spicy Advice Ragtime Band och med dansarna DeCavitas hålls en mini-workshop i Charlestondans!

Missa inte detta som arrangeras av RUM, Kulturskolan i Oskarshamn, Länsmusiken Barn och Unga, Oskarshamns kommun och med stöd av Oskarshamns Jazz och kammarmusikförening.