Låtskrivaren och producenten Juliander samarbetar med Live at Heart Southeast.

Julianders kommande singel "We” blir Live at Heart Southeasts soundtrack!

Live at Heart Southeast är en ny showcasefestival och ett branschevenemang från Sveriges sydöstra kust som hade premiär 2021, helt digitalt. 2022 års upplaga av festivalen blir LIVE både i Kalmar och Oskarshamn. Det blir tre fullspäckade dagar med musik, paneler och nätverkande med fokus på musikbranschens framtid.

En ytterligare nyhet i år är att vi har ett samarbete med artisten, låtskrivaren och producenten Juliander. Juliander har anknytning till Öland och har sen barnsben tillbringat sina somrar på ön. Nu i vuxen ålder när han är på Öland använder han mycket av sin tid där till skapande då han finner miljön så kreativ.

Juliander släpper sin kommande singel "We” som har ett högaktuellt budskap den 9 september. Den kommer att finnas på våra sociala medier innan release som ett soundtrack för att marknadsföra Live at Heart Southeast festivalen. Juliander kommer även att uppträda live under festivalen, både på torsdag (Vallen) och fredag (Kalmar Teater) i Kalmar.
"Vi känner oss hedrade över att få presentera detta samarbete med Juliander och att han vill inkludera sin nya låt i vår festival, och att låten sänder samma budskap som vi vill förmedla med vår festival gör det ju bara ännu finare", säger Sara projektledare för Live at Heart Southeast.

”We " skrevs ur privilegiets perspektiv. Att få minnas det förflutna som något vackert är ett stort privilegium. Många människor har det inte lätt i livet och det som betyder mycket för dem är att kunna få en framtid. Det finns också ett perspektiv på klimatet och hur världen reagerar på förändringen. Den yngre generationen försöker göra sig hörd gällande många frågor, medan delar av den äldre generationen med mycket makt inte ser vikten av vad som sker med vår värld och matar oss med ständiga lögner och brutna löften. Allt vi vill ha är en framtid.
”We” blev till genom ett enda ljud och texten kom till mig direkt. Den skrevs i en ”one take”. Allt kändes naturligt och det bara flöt på, den bästa känslan för en låtskrivare. Jag experimenterade mycket i produktionen och min favoritdel är nog den instrumentala delen efter andra refrängen, det känns bara så euforiskt och jag gillar det”, säger Juliander.

Här är pre-save länken för “We” samt ett presskit.

Live at Heart Southeast arrangeras av Talentcoach som är en del av Länsmusiken, och är ett samarbete mellan Live at Heart Örebro, Kalmarregionen och kommunerna Kalmar och Oskarshamn. Datum för 2022 är den 8–10 september. Festivalen kommer att hållas i båda städerna under alla datum, se schema och mer info på vår hemsida.

Följ oss även på Instagram & Facebook för ytterligare uppdateringar, och titta på stream och andra videor på vår YouTube-kanal.

För mer information om festivalen kontakta:
Projektledare Sara Westerberg
sara@talentcoach.se

För mer information om Juliander kontakta:
Manager Bente Palmgren
info@juliander.com