Niklas Molinder, foto: Privat. Hemliga Klubben, foto: Press. T & the Rex, foto: Vera Emdén. Linda Portnoff, foto: Privat.

Live at Heart Southeast – festivalveckan är här!

Debuten för den småländska showcase-festivalen Live at Heart Southeast närmar sig med stormsteg och på torsdag den 20 maj startar de digitala sändningarna. De tre dagarna innehåller allt ifrån inspirerande samtal om musik till de bästa nya artisterna från Kalmar län, Sverige och Europa.

Ett urval av talarna under festivalen är Michele Benincaso, grundaren av Aloha/Elk, verktyget där man kan spela musik tillsammans online utan fördröjning, Natasha Gregory skaparen av bolaget Mother Artist Agency från England, Daniel Johansson forskare på Linneuniversitetet, Niclas Molinder som tillsammans med Max Martin och Björn Ulvaeus skapat Music Rights Awareness Foundation och är grundare av Session ID, Linda Portnoff, grundare och VD för Tangy Market, en marknadsplats för musik som låter alla investera i sånger och dela vinst tillsammans med artister, samt Anna Sjölund president of Festivals & Concerts på Live Nation Sverige. Alla 32 talare och panelistor finns presenterade på festivalens hemsida.

Under festivalen uppträder även 23 olika handplockade artister och band. Bland annat Oskarshamnsbaserade T & The Rex som spelade på The Great Escape Festival i helgen, grimeartisten Benji Wildfrån Wales, de otroligt charmiga Dimpker Brothers från Hulta utanför Västervik, duon Francis Of Delirium från Luxemburg som blandar 90-tals grunge med DIY-rock, Guidi från Tjeckien som mixar musik med mode och kan kalla sig en av de mest kreativa artisterna i sin genre, Svenska popundret Hemliga Klubben, Namelle tjejen från Locknevi som åstadkommit mycket trots sin unga ålder, allra senast varit med och skrivit Julia Alfrida´s låt Girls Girls Girls (som även hon spelar under festivalen), samt bandet Tribe Friday från Örebro som tidigare varit öppningsakt för svenska Mando Diao och spelat på P3 Guld.

Fullständigt schema presenteras på festivalens hemsida och sociala medier. Biljetterna till festivalen är gratis och går att skaffa HÄR.

Om Live at Heart Southeast

Live at Heart Southeast är en nystartad showcase-festival som är skapad tillsammans med Länsmusiken i Kalmar Län, Talentcoach och kommunerna Hultsfred, Kalmar och Oskarshamn samt i samarbete med festivalen Live at Heart i Örebro som är en del av The Innovation Network of European Showcases (INES). En showcase-festival är en plats för nätverkande och en plattform för musik, upptäckande och lärande. De kombinerar livemusik, konferenser och andra mötespunkter för människor i musikbranschen världen över. Festivalen innehåller paneler, musik och möten som främst riktar sig till musikbranschen, men är öppen för alla att titta på.

Bo Nikolausson (Talentcoach)
Email bosse@talentcoach.se
Telefonnummer 070-8773941

Emelie Stockhaus (projektledare)