Årets e-handlare finns i Kalmar

Ett av företagen inom Kalmar Science Park, designonline.se, fick ta emot utmärkelsen ”e-commerce of the year 2011” av Svensk Distanshandel under Distanshandelsdagen 2011 som arrangerades i Borås den 17 november.

Designonline.se vann i konkurrens med inkclub.se och cyperphoto.se och kommer nu att representera Sverige för att tävla mot Europas ledande e-handlare i Barcelona om ett halvår på ”Global Ecommerce Summit”. Jörgen Bödmar, VD på designonline.se, är väldigt stolt och nöjd med utmärkelsen:

— Det är stort för oss som företag. Vi har jobbat långsiktigt och satsat på kvalitet på sidan. Nytänkande och kommunikation står högt upp på vår agenda.

Jörgen poängterar också hur detta ytterligare förstärker Kalmars framträdande position inom e-handel.

Vinnaren utsågs av Svensk Distanshandels namnkunniga jury med representanter från bland annat H&M, Clas Ohlson, NetOnNet och Haléns. Svensk Distanshandel (SDh) är en förening för distans- och e-handlare i Sverige, som funnits sedan 1973. I dag består det av över 400 företag, från olika branscher.

Motivering
”Inredningsbutiken från Kalmar startade 2002 och idag har kunder från fler än 70 länder möjlighet att köpa skandinavisk design och inredning från designonline.se. På 4-5 dagar når paketet ända till Sydney i Australien eller Aukland på Nya Zeeland. Designonlines ägare Jörgen Bödmar arbetar intensivt med lobbing på olika plan för att förenkla e-handeln i framför allt Europa. Sedan starten har företaget haft kvalitét som ledstjärna och det genomsyrar allt från startsidan till leverans till kund.”

Kontaktpersoner:

Jörgen Bödmar, VD
jorgen.bodmar@designonline.se
För bilder, vänligen kontakta Ylva Markstam, pressansvarig, 0480-44 99 21 alt press@designonline.se

Johanna Wihl
Kontaktperson för Kalmar Science Park Member Network och Kalmar e-handel