Idé-drop in

Under hösten gör Kalmar Science Park och Drivhuset Kalmar en gemensam satsning ”idé-drop in” för att få fler att ta nästa steg från affärsidé till verklighet—med start den 13 september 2011.

Idé-drop in är en möjlighet för den som går och funderar på en affärsidé att titta förbi och förutsättningslöst diskutera sina idéer kostnadsfritt med en affärsrådgivare.

Idé-drop in vänder sig till alla som kan ha en affärsidé och som vill förverkliga den.

Tisdagar ojämna veckor, klockan 16.00-18.30. Startdatum 13/9.

Smålandsgatan 26, Alternerar mellan Kalmar Science Park Incubator & Drivhuset

För mer pressinformation, kontakta

MATS OLSSON | VERKSAMHETSANSVARIG
mats.olsson@kalmarsciencepark.se
KalmarScienceParkIncubator
www.kalmarsciencepark.se

JOHAN ROTH | VERKSAMHETSLEDARE
johan.roth@drivhuset.se
Drivhuset Kalmar
0709-35 87 54
0480-44 60 18
www.kalmar.drivhuset.se

Om Kalmar Science Park

Kalmar Science Park omfattar idag ett femtiotal företag nystartade och etablerade företag inom en rad branscher. Gemensamt för företagen är att de vill utvecklas nära universitetet och att de vill ingå i ett nätverk där de kan utbyta idéer, kunskap, erfarenheter och tjänster. Kalmar Science Park är medlem i den rikstäckande branschorganisationen Swedish Incubators and Science Parks, och bidrar till — morgondagens näringsliv idag!

Verksamhetsidé

Kalmar Science Park är arenan och mötesplatsen för utveckling av nyskapande kunskapsintensiva och/eller universitetsnära företag med tillväxtambition.

Vi tillför nytänkande och kreativitet, inspiration och utveckling genom affärsutveckling, utvecklingsprojekt, nätverksbyggande och samordnad marknadsföring.

Vision

Kalmar Science Park ska erbjuda den bästa miljön för företag att växa i. Kalmar Science Park ska vara den självklara partnern för utveckling av kunskapsintensiva och universitetsnära företag. Genom vår verksamhet stärker vi Kalmars varumärke.

Ägare

Kalmar Science Park AB ingår sedan ett år tillbaka i koncernen Kalmar Kommunbolag, som äger 94 procent av bolaget. Övriga delägare är Logica Sweden, Tieto Sweden AB och Företagsföreningen Kalmar Science Park.

www.kalmarsciencepark.se

Om Drivhuset

Drivhuset hjälper nya entreprenörer att starta och driva företag eller på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ arbetsmiljö skapar vi framtidens företag. Sedan 1993 har över 3200 företag fått hjälp av Drivhuset under deras start- och tillväxtfaser.

www.kalmar.drivhuset.se

• teknikpark
  • starta eget
  • sisp