Kalmar Energi lanserar en ny smart app för kundernas samlade energianvändning

Kalmar Energi lanserar en ny smart app för kundernas samlade energianvändning

Kalmar Energi lanserar en ny smart app som hjälper kunderna att förstå, kontrollera och styra sin energianvändning, kostnad och miljöpåverkan.

Kalmar Energis nya app är fullproppad med bra verktyg och smarta funktioner. Dagens medvetna kunder vill ha friheten att själva reducera sitt koldioxidutsläpp och sina energikostnader, allt från mobilen och gärna automatiskt.

– Det känns väldigt härligt att äntligen kunna erbjuda en app där en bra kundupplevelse och digitala tjänster hjälper våra kunder att förstå, kontrollera och styra sin energianvändning, kostnad och miljöpåverkan, säger Per-Martin Carlsson, marknadschef på Kalmar Energi.

Elmästaren, klimathjälten eller ekonomiministern – något för alla!

Med appen ”Kalmar Energi 2.0”, som främst är för privatpersoner, kan kunderna bland annat se detaljerad historik som gör det möjligt att djupdyka i sin energianvändning och jämföra dag, månad och år.

– Appen kommer också att tillfredsställa den tävlingsinriktade sidan av våra kunder. Med funktionen "Jämför med dina grannar" kan du utmana dina grannar i att vara det mest energisnåla hushållet i kvarteret, berättar Per-Martin Carlsson.

Kunderna har också möjlighet att följa sitt klimatavtryck, se framåtblickande prognoser och börja forma energismarta vanor i vardagen. Prognoserna ger en klar bild av deras framtida energianvändning och förväntade kostnader, vilket gör det enklare att planera och budgetera. Den som är hushållets ekonomiminister kan självklart hålla koll på fakturor och se betalningshistorik. Appen presenterar även aktuell driftinformation.

Styr ditt smarta hem och följ din solproduktion

Det är inte så praktiskt att behöva gå upp mitt i natten för att ladda elbilen när priserna är låga. Med appen kan kunderna enkelt styra elbilsladdningen automatiskt till timmar när elen är som billigast. Det går även att koppla andra smarta prylar i hemmet till appen. ChargeAmps, Ctek och Nibe samt Ngenic och Telldus är de tjänster som är tillgängliga i appen i dagsläget.

Kunder med solceller på eget tak har också stor nytta av appen. Den erbjuder dem en överblick över sin solproduktion, energianvändning och överskottsproduktion.

– Vi uppmanar alla våra kunder att ladda ner appen "Kalmar Energi 2.0" idag. Surfa in på App Store eller Google Play Store för att ladda ner appen kostnadsfritt och upplev de många fördelarna, avslutar Per-Martin.

Läs mer och ladda ner appen här eller scanna QR-koden nedan.