Kalmar Energi och Kalmar FF ingår partneravtal

Kalmar Energi och Kalmar FF ingår partneravtal

Kalmar Energi och Kalmar FF ingår ett treårigt partneravtal. Samarbetet innebär att Kalmar Energi fortsätter som officiell leverantör av el, fjärrvärme, markvärme och fiber till arenan och blir även en viktig sponsor till Kalmar FF.

– Det känns bra att vi har möjlighet att stödja Smålands stolthet, säger Théresé Andersen, kommunikationschef på Kalmar Energi.

Genom åren har Kalmar FF blivit ett av regionens starkaste varumärke. Tillsammans med Ölandsbron och Kalmar slott har föreningen satt residensstaden Kalmar på kartan.

Mål för samarbetet
– Vi hoppas att samarbetet med Kalmar FF bidrar till att utveckla relationen mellan Kalmar FF:s supporters, medlemmar, publik och sponsorer, säger Théresé Andersen. Guldfågeln Arena är en viktig mötesplats för kund- och personalaktiviteter. Vår ambition är också att ge kunder och medlemmar förmånliga erbjudanden på säsongskort, matchbiljetter och så vidare. Dessutom ska det finnas möjlighet att tävla om riktigt fina priser, med Kalmar FF-tema, såklart.

En tydlig satsning
Efter återkomsten till Allsvenskan 2004 och framgångarna sedan dess, har föreningens roll att profilera Kalmar förstärkts ytterligare.

– Vi gör en tydlig satsning. Det är ett styrkebesked att återförena bröderna Elm i den röda tröjan, säger Per Rosenqvist, marknadschef på Kalmar FF. Vi är beroende av ett starkt engagemang från näringslivet för att kunna ha ett allsvenskt lag med höga ambitioner. Kalmar Energi har under en lång tid varit en stor och viktig samarbetspartner.

Théresé Andersen, kommunikationschef, Kalmar Energi
Tel 0480-45 11 11, Mobil 070-753 2395

Per Rosenqvist, marknadschef, Kalmar FF
Mobil 070-629 4340

Kalmar Energi är regionens ledande energileverantör. Vi förser Kalmar, Smedby och Lindsdal med biobränslebaserad när- och fjärrvärme. Dessutom levererar vi el till cirka 28 000 kunder i sydöstra Sverige och förser delar av Kalmar med fjärrkyla och optisk fiber. Vi omsätter årligen ca 800 miljoner och har drygt 90 medarbetare.