Publiksuccé för kommande solkonferens på Magasinet

Publiksuccé för kommande solkonferens på Magasinet

Intresset för Kalmar Energis solkonferens är stort. Solkonferensen var snabbt fullbokad och en väntelista är upprättad. Kombinationen av lunch i en trevlig miljö och solenergi har gått hem. Det råder inget tvivel om att solenergi är hett och att intresset hos våra kunder är stort, inte minst hos våra privatkunder.

Vi välkomnar press till vår solkonferens - Bli en solenergirebell du också!

Kalmar Energi är regionens ledande energileverantör. Vi förser Kalmar, Smedby och Lindsdal med biobränslebaserad när- och fjärrvärme. Dessutom levererar vi sol-, vind-, vatten- och biobränsleproducerad el till ca 30 000 kunder i sydöstra Sverige och förser delar av Kalmar med fjärrkyla och optisk fiber. Vi omsätter årligen ca 800 miljoner och har drygt 90 medarbetare.