Therese Gibrand, lokalansvarig på Kalmarhem

Kalmarhem lägger nytt fokus på lokaluthyrning

Att Kalmarhem hyr ut bostäder är inget nytt, men att bolaget även hyr ut lokaler är inte lika vedertaget. Lokaler är något som alltid funnits i Kalmarhems fastighetsbestånd och under många år har verksamhetslokaler hyrts ut till såväl offentlig som privat sektor. I samband med att en ny lokalansvarig anställts i bolaget har ett nytt fokus lagts på lokaluthyrning.

För att underlätta för den som söker lokal till sin verksamhet kommer Kalmarhem nu att publicera sina lediga lokaler på kalmarhem.se. Först ut att publiceras är en unik kontorslokal med utsikt mot Larmtorget, i samma hus som Kalmarhems Bobutik på Larmtorget 3.

Det är jätteroligt att vi nu lyfter fram våra lokaler och visar upp dem på ett helt annat sätt än vi tidigare gjort, så att nya potentiella hyresgäster enkelt kan hitta oss och rätt lokal, säger Therese Gibrand, lokalansvarig på Kalmarhem.

Genom att framöver arbeta mer aktivt med att erbjuda lokaler för företag och verksamheter i Kalmar hoppas Kalmarhem på att kunna bidra till en levande och trygg stad.

Kalmarhem erbjuder idag 28 000 kvm lokalyta och lokalerna finns centralt placerade men även i områden utanför stadskärnan. Lokaluthyrningen ligger utanför Kalmarhems ordinarie kö-system med kö-poäng och istället väljer man hyresgäster utifrån vilken verksamhet som är tänkt att bedrivas i lokalen, vilket betyder rätt hyresgäst i rätt lokal

Per Stephani

Presskontakt VD 010 - 357 00 10

Hem till dig!

Kalmarhem är ett stort och tryggt bostadsbolag med bred produktportfölj och stort samhällsengagemang. Vi har en stark vilja att göra skillnad och ligger i framkant när det gäller hållbarhet. Kalmarhem vill driva förändring kring hur vi kan leva och bo mer hållbart – utifrån ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet.

Kalmarhem AB
Larmtorget 3