Kalmarhems hållbarhetsrapport för 2023 är nu publicerad

Kalmarhems hållbarhetsrapport för 2023 är nu publicerad

Kalmarhem har idag publicerat sin hållbarhetsrapport för 2023 vilken redogör för verksamhetens hållbarhetsarbete, strategier och långsiktiga mål med fokus på Agenda 2030. Rapporten omfattar Kalmarhems rapportering av hållbarhet enligt Årsredovisningslagen (ÅRL) 6 kap.

I Kalmarhems ägardirektiv anges att bolaget ska arbeta aktivt med och ligga i framkant i hållbarhetsfrågan och bolaget har därför ett stort fokus på social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet i hela verksamheten.

- Som bostadsbolag har vi ett ansvar för att utveckla Kalmar i en hållbar riktning, bidra till lokalsamhället och verka för en tryggare stad. Vi arbetar målinriktat med hållbarhetsfrågan och har mycket att förlora om vi inte ställer om, men desto mer att vinna om vi gör det. Att dela med sig och att få ta del av kunskaper inom området är otroligt viktigt eftersom det är tillsammans som vi kommer göra skillnad, säger Per Stephani, VD på Kalmarhem.

Kalmarhems hållbarhetsrapport finns tillgänglig i sin helhet på bolagets hemsida.

Kategorier

Kalmarhem är ett allmännyttigt bostadsbolag som hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.

Vi är Kalmars största hyresvärd med ca 5 250 bostäder, varav 1 100 studentbostäder och 35 500 kvm lokalyta.

Per Stephani

Presskontakt VD 010 - 357 00 10
Marie Tillborg

Cornelia Undhagen

Hem till dig!

Kalmarhem är ett stort och tryggt bostadsbolag med bred produktportfölj och stort samhällsengagemang. Vi har en stark vilja att göra skillnad och ligger i framkant när det gäller hållbarhet. Kalmarhem vill driva förändring kring hur vi kan leva och bo mer hållbart – utifrån ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet.

Kalmarhem AB
Larmtorget 3