Sebastian Harung, grundare och CEO på Kameo

Pressmeddelande -

Kameo och Klarna inleder samarbete: möjliggör smidigare investeringar i fastighetsprojekt på Kameos plattform

I takt med att Kameo växt kraftigt med investerare i Skandinavien som lånat ut närmare 2 miljarder kronor till fastighetsprojekt, ökar efterfrågan på ännu smidigare betalningslösningar. Kameo har därför inlett ett samarbete med Klarna för att kunna erbjuda sina kunder direktbetalning från bank.

- Det är viktigt att alla ska få möjlighet att investera i fastighetsprojekt och att det ska vara enkelt och tillgängligt, säger Sebastian Harung, grundare och CEO på Kameo. Det var därför självklart att välja en gigant inom fintech som Klarna för att kunna leverera den nya betalningslösningen, som innebär att våra kunder kan göra direktbetalningar från sin bank när de investerar i fastighetsprojekt på vår plattform. Det känns också roligt att vi fintech-bolag hittar nya möjligheter tillsammans, vilket är något jag tror att vi kommer att se mycket mer av framöver.

- Investerande och sparande ska vara lättillgängligt och smidigt. Därför är vi jätteglada över att vi tillsammans med Kameo nu gör investeringar i fastighetsprojekt ännu smidigare genom Klarnas direktbetalning, säger Wilko Klaassen, VP for Open Banking, Direct Bank Transfer och Sofort.

Taggar

Investeringsplattformen Kameo finansierar fastighetsprojekt i Skandinavien med hjälp av tiotusentals småsparare. Genom plattformen kan privatpersoner och företag enkelt investera i säkerställda fastighetslån och fastighetsutvecklare får hjälp med finansiering.

Kameo grundades 2014 och har tillstånd att tillhandahålla betaltjänster av Danska Finansinspektionen. Kameo har verksamhet i Sverige, Danmark och Norge med totalt cirka 40 anställda. 2019 kom ABG Sundal Collier in som största delägare av bolaget och Ilija Batljan gick in som storägare 2021.

Cecilia Enlund

Presskontakt Marknadschef 0703885700

Relaterat material

Vi finansierar fastigheter i Skandinavien - tillsammans med tusentals investerare