Pressmeddelande -

Sveriges mest prestigefyllda private office- och konferensverksamhet expanderar till Mallorca.

Kapitel 8 byter namn blir Klara, Ivar och Ingeborg

Efter 20 framgångsrika år bytte konferensverksamheten Lundqvist och Lindqvist AB namn och blev Kapitel 8 Kontor och Kakor AB. Verksamheten fanns då på två olika adresser i Stockholm – Klarabergsviadukten 90 och Västra Trädgårdsgatan 15. Nu snart fem år senare och med två år av erfarenhet från hur pandemin har påverkat verksamheten gav det ledningen insikt och driv till att blicka framåt. Lena Werner, grundare och enskild ägare av Kapitel 8 Kontor och Kakor AB, omstrukturerar härmed verksamheten och byter namn på bolaget. Det blir tre nya varumärken med passande varumärkeskostym för de olika anläggningarna men verksamheten är fortfarande densamma: konferens och event samt private office.

Entreprenören Lena Werner strukturerar om och utökar sitt framgångsrika koncept

Lena Werner Holding AB (moderbolaget) tar över firmanamnet Kapitel 8 AB och dotterbolagen får egna namn och identiteter. Verksamheten på Västra Trädgårdsgatan 15 (Tändstickspalatset) blir Ivar Stockholm AB. Ivar erbjuder private office (kontorsrum) i en exklusiv och privat miljö samt konferens- och mötesrum. Inom private office finns också Klubben, ett våningsplan med speciella lokaler och gemensamhetsutrymmen som enbart är till för dem som sitter där.

Verksamheten på Klarabergsviadukten 90 blir Klara Stockholm AB. Klara har alltid kallats för Klara och nu blir namnet officiellt. Här har Lena Werner framgångsrikt bedrivit konferensverksamhet under 25 år och målet är att hela tiden ligga i framkant vad gäller personliga och hållbara dagmöten i centrala Stockholm.

Ingeborg Sollér är Kapitel 8s nya etablering i Sollér på Mallorca. Ingeborg är ett karaktäristiskt mallorkinskt townhouse från 1586 som just nu varsamt renoveras och inreds för att kunna ta emot ledningsgrupper, styrelser eller mindre privata sällskap när portarna slås upp under hösten 2023. Mer information om Ingeborg kommuniceras längre fram.

Kommentarer från ägare och vd

- Syftet med omstruktureringen och namnbytet är att fortsatt kunna expandera verksamheten och effektivare kunna kommunicera och nå ut till rätt målgrupp med relevanta budskap och erbjudanden. Idag bygger jag verksamheter på tre unika platser som alla har sin historia och spännande personlighet och det blir tydligare nu när de får olika namn och varumärkeskostymer; Klara Stockholm, Ivar Stockholm och Ingeborg Sollér. Min drivkraft som entreprenör har alltid varit att skapa unika miljöer och upplevelser utöver det vanliga. Jag är otroligt glad och stolt över vad jag och mitt team har åstadkommit under de 25 år vi varit verksamma och jag ser fram mot att fortsätta utveckla och förnya bolaget, säger Lena Werner, grundare och ägare.

- Det är en oerhört spännande fas vi är inne i. Jag har nu varit vd för Kapitel 8s verksamhet under drygt ett och ett halvt år. Det har varit en omtumlande tid med nedstängningar och anpassningar som vi har varit tvungna att göra. Att nu genomföra ett omfattande förändrings- och varumärkesarbete är oerhört stimulerande och mitt fokus är att lyfta våra verksamheter så att vi fortsatt kan vara tongivande inom våra segment, säger Lena Snygg, numera vd för Klara Stockholm AB och Ivar Stockholm AB.

När händer detta?

Namnbytet sker måndagen den 17 oktober 2022 och de nya företagsnamnen kommer successivt bli synliga med nya hemsidor, ny profilering, mailadresser etc.

• konferensanläggning
  • klara strand
  • konferens
  • konferenslokal
  • tändstickspalatset
  • city
  • fest
  • exklusivt
  • stockholm konferens
  • ivar kreuger

• Stockholm

KAPITEL 8 driver idag två verksamheter i centrala Stockholm. KLARA Konferens & Happynings på Klarabergsviadukten 90, två minuters gångväg från Centralen och IVAR Private Office and Meetings på Västra Trädgårdsgatan 15 (Tändstickspalatset), precis intill Kungsträdgården.

KLARA är medlem i Svenska Möten och är Svanenmärkt.­­

Susanne Bonnier