​Nu är utegymmet vid Vägga idrottsplats på plats

​Nu är utegymmet vid Vägga idrottsplats på plats

Nu kan allmänheten träna utomhus på utegymmet vid Vägga idrottsplats. Kommunen har ställt upp tolv olika stationer varav vissa är tillgänglighetsanpassade.

Utegymmet vid Vägga idrottsplats är kommunens andra. Sedan tidigare kan man träna på utegymmet vid Stenbackaslingan i Asarum. Mindre varianter av utomhusträningsredskap finns också vid spontanidrottsplatsen på Österslätt och vid Kallbadhuset i Karlshamn.

– Kroppen behöver motion för att må bra. Har vi en bra grundfysik orkar vi mer, blir gladare, friskare, piggare och får en bättre tankeverksamhet. Att kunna vara ute i naturen, få frisk luft, rensa tankarna och samtidigt kunna motionera och träna är för många att få det bästa av alla världar, säger Thomas Nilsson, fritidschef i Karlshamns kommun.

De redskap som finns att tillgå ute vid Vägga är:

Stocklyft
Armgång
Dips
Bänkpress
Knäböj
Häckar
Sit-up ramp
Armhäv
Rygglyft
Marklyft
Romerska ringar
Stolpe till träningsband

Kontakt: Thomas Nilsson, fritidschef i Karlshamns kommun, 0454-812 05

____________________________________________________________________________

Karlshamns kommun har tillsammans med representanter från näringslivet enats om att gemensamt skapa förutsättningar för att kommunen ska växa till 50 000 invånare.

Utifrån den gemensamma visionen arbetar Karlshamns kommun och det lokala näringslivet sida vid sida för att tillsammans möjliggöra byggnation av fler bostäder, kompetensförsörjning och attraktion av fler invånare och företagsetableringar inom ramen för ett hållbart Karlshamn.

Annette Sandberg

Presskontakt Kommunikationschef Övergripande ansvar för intern- och extern kommunikation. 0454-815 93
Leila Rudelius

Presskontakt Press- och kriskommunikatör 0454-815 91