Pressinbjudan: Nu åker Blekinges landsbygdsutvecklare på turné igen!

Pressinbjudan: Nu åker Blekinges landsbygdsutvecklare på turné igen!

Den här gången tar länets landsbygdsutvecklare med sig Visit Blekinge och vill med hjälp av dem och Blekinge besöksnäring undersöka hur de tillsammans kan göra Blekinge ändå mer attraktivt, spännande, upplevelserikt och tillgängligt.

Medierna bjuds in till presskonferens för att höra mer om planerna på hur parterna tänker kring detta.

Medverkande är: Håkan Andersson, VD Visit Blekinge, Lena Axelsson, turistchef Karlshamns kommun, Ebon Kaisajuntti, landsbygdsutvecklare Ronneby, Marianne Westerberg, landsbygdsutvecklare Karlshamn, Anette Ingemansson, landsbygdsutvecklare Sölvesborg, Annika Blissing, landsbygdsutvecklare Olofström och Ann-Marie Nordström, landsbygdsutvecklare i Karlskrona.

När? 14 februari klockan 15.00

Var? Visit Blekinges kontor i Karlshamn, Ågatan 24-26, 2:a våningen.

Läs mer om Besöksnäringen On tour i bifogad pdf.

____________________________________________________________________________

Karlshamns kommun har tillsammans med representanter från näringslivet enats om att gemensamt skapa förutsättningar för att kommunen ska växa till 50 000 invånare.

Utifrån den gemensamma visionen arbetar Karlshamns kommun och det lokala näringslivet sida vid sida för att tillsammans möjliggöra byggnation av fler bostäder, kompetensförsörjning och attraktion av fler invånare och företagsetableringar inom ramen för ett hållbart Karlshamn.

Annette Sandberg

Presskontakt Kommunikationschef Övergripande ansvar för intern- och extern kommunikation. 0454-815 93
Leila Rudelius

Presskontakt Press- och kriskommunikatör 0454-815 91

Karlshamn – en plats för liv och lust!

I Karlshamn finns även sedan millennieskiftet ett av Blekinge Tekniska Högskolas två campus. I Karlshamn finns också ett av Blekingesjukhusets två lasarett med en dagöppen akutmottagning. Kommunens näringsliv består av cirka 2600 företag varav Aarhus Karlshamn (AAK), Södra Cell och IFÖ Sanitär i Mörrum tillhör de största industrierna.
Karlshamn har också en av Sveriges viktigaste, djupaste och största hamnar. Staden genomkorsas av E22:an och järnvägen mellan Kristianstad och Karlskrona. Vidare har riksväg 15
mot Halmstad sin start/slutpunkt i staden liksom riksväg 29 mot Växjö. Ronneby flygplats ligger tre mil från Karlshamn och har reguljär linjetrafik och med dagliga förbindelser till Stockholm.

stadsrättigheter. Socialdemokraterna tillsammans med Miljöpartiet och Centerpartiet utgör den
styrande majoriteten i Karlshamns kommun.