Ekegården i Mörrum − ett trygghetsboende utrustat med ny välfärdsteknik. Foto: Roger Karlsson

Visning av nybyggda Ekegården

Personalen på Ekegården hälsar alla intresserade välkomna att besöka det nya, moderna trygghetsboendet i Mörrum.

Enhetscheferna guidar runt i lokalerna och visar hur välfärdsteknik kan bidra till ökad trygghet.

• Datum: onsdagen den 30 augusti
  • Tid: klockan 14.00–16.00
  • Plats: Ekegården, Sölvesborgsvägen 15 i Mörrum

Varmt välkommen!

För mer information, vänligen kontakta verksamhetschef inom Omsorgsförvaltningen, Johanna Dansdotter Johansson, telefon: 0454-30 75 80

____________________________________________________________________________

Karlshamns kommun har tillsammans med representanter från näringslivet enats om att gemensamt skapa förutsättningar för att kommunen ska växa till 50 000 invånare.

Utifrån den gemensamma visionen arbetar Karlshamns kommun och det lokala näringslivet sida vid sida för att tillsammans möjliggöra byggnation av fler bostäder, kompetensförsörjning och attraktion av fler invånare och företagsetableringar inom ramen för ett hållbart Karlshamn.

Annette Sandberg

Presskontakt Kommunikationschef Övergripande ansvar för intern- och extern kommunikation. 0454-815 93
Leila Rudelius

Presskontakt Press- och kriskommunikatör 0454-815 91

Karlshamn – en plats för liv och lust!

I Karlshamn finns även sedan millennieskiftet ett av Blekinge Tekniska Högskolas två campus. I Karlshamn finns också ett av Blekingesjukhusets två lasarett med en dagöppen akutmottagning. Kommunens näringsliv består av cirka 2600 företag varav Aarhus Karlshamn (AAK), Södra Cell och IFÖ Sanitär i Mörrum tillhör de största industrierna.
Karlshamn har också en av Sveriges viktigaste, djupaste och största hamnar. Staden genomkorsas av E22:an och järnvägen mellan Kristianstad och Karlskrona. Vidare har riksväg 15
mot Halmstad sin start/slutpunkt i staden liksom riksväg 29 mot Växjö. Ronneby flygplats ligger tre mil från Karlshamn och har reguljär linjetrafik och med dagliga förbindelser till Stockholm.

stadsrättigheter. Socialdemokraterna tillsammans med Miljöpartiet och Centerpartiet utgör den
styrande majoriteten i Karlshamns kommun.