Dancing House, Prag

Nyhet - Prag direkt från Karlstad!

I samarbete med goTONordics presenterar vi vårens nyhet - weekend i Prag, direkt från Karlstad Airport!

goTO Nordics AB, med huvudkontor i Kalmar, fortsätter att presentera resor med direktflyg från Karlstad Airport, nu senast Paris som flygs i november 2019. Nu lanseras Prag, en resa som genomförs med direktflyg från Karlstad den 30 april till 3 maj 2020. Flygningen, som tar drygt två timmar, sker med flygplan av typen Boeing 737-800 med 189 stolar.

Prag anses vara en av de vackraste städerna i världen. I dess bevarade historiska centrum, som sedan 1992 är med på UNESCO:s världsarvslista, återspeglas de senaste elva århundradenas historia.

- Vår senaste weekendproduktion till Paris har bokat bra och det visar att intresset för weekendresor från Karlstad Airport finns i Värmlandsregionen. Därför är vi extra glada att kunna presentera en direktflygning till Prag som alltid är ett populärt resmål, säger Olle Fält, vd för goTO Nordics.

På goTONordics weekendresor till Prag och Paris kan man välja att boka endast en flygstol och själv boka hotell och aktiviteter eller köpa färdiga paketresor med hotell, transfer, guidade utflykter och reseledare. Hela resan är 100 % klimatkompenserad.

- Vi är jätteglada över att få ytterligare ett resmål från Karlstad till en av Europas finaste städer. Jag hoppas att värmlänningarna ser möjligheten i att resa enkelt och bekvämt direkt från Karlstad och möta våren i fantastiska Prag, säger Hans Wennerholm, vd på Karlstad Airport.

Kontakt:
Olle Fält, vd goTO Nordics: 070-558 26 50
Hans Wennerholm, vd Karlstad Airport: 054-540 77 01

Karlstad Airport är Värmlands största flygplats som är belägen cirka 18 kilometer nordväst om Karlstad. Flygplatsen ägs av Karlstads kommun och har cirka 100 000 resenärer per år.