ATT LEDA I FÖRÄNDRING – FYRA VÄRMLÄNDSKA LEDARE DELAR MED SIG AV SINA ERFARENHETER

Som en del i vår serie "Kunskap på distans" kan du se en paneldebatt med fyra ledare från det värmländska näringslivet. Genom ett samtal lett av Femade pratar de om vad ledarskapet betyder i den speciella situation som Coronapandemin försatt oss i.

Samhället och näringslivet befinner sig just nu i en stor omställning som påverkar alla i olika omfattning och som kommer ha inverkan på oss fortsatt en tid framöver. Det heter att nöden är uppfinningarnas moder och i tiden som råder växer både nya lösningar fram samtidigt som rädsla och oro visar sig i en ny tappning.

Vilken roll spelar ledarskapet i en situation som denna och hur är det att leda en verksamhet i stor förändring?

Det har Linda Bernhardsson på Femade undersökt närmare tillsammans med ledare i olika befattningar och branscher inom det värmländska näringslivet. Så med Karlstad CCC som värd bjuder vi på ett öppet och uppriktigt samtal digitalt om hur senaste tiden varit och hur det är att leda i stor förändring och omställning, både ur en yrkesprofessionell roll och på ett mer personligt plan.

– All vår beläggning fram till sommaren försvann på två dagar. Det har verkligen varit en berg- och dalbana och det är inget jag skulle vilja göra om, berättar Lena Malmberg, hotelldirektör, Clarion Collection Hotel Plaza.