​REALITY SHOW PÅ KARLSTAD CCC SKA GENERERA SAMHÄLLSNYTTA I KRISEN

​REALITY SHOW PÅ KARLSTAD CCC SKA GENERERA SAMHÄLLSNYTTA I KRISEN

Entreprenören Carlos Perdomo planerar ett socialt experiment på Karlstad CCC. Under tjugo dagar kommer åtta personer med olika professioner från världens olika kontinenter att bo på i huset. Syftet är att de tillsammans ska komma på idéer utifrån temat ”do good, be good och make money”.

Från och med den 14 juni kan du följa The Great Lockdown – en direktsänd Reality Show från Karlstad CCC. VD:n Mattias Nord gick ut med en uppmaning i sociala medier om att höra av sig med förslag på vad lokalerna kan användas till under coronakrisen. Entreprenören Carlos Perdomo från Colombia, som vill göra världen bättre i den situation vi alla befinner oss i, fick en spännande idé.

Nu håller han på att samla ihop åtta av världens smartaste personer för att låta dem vara instängda tillsammans i tjugo dagar. Tanken är att de ska komma på banbrytande idéer utifrån temat ”do good, be good och make money”. De kommer att få tillgång till rum att sova i, gym, arbetsrum med utsikt över Klarälven och de verktyg de behöver för att kunna arbeta.

Vi ser med spänning fram emot att få följa detta.