​REGIONEN SAMARBETAR FÖR ATT UTVECKLA BESÖKSNÄRINGEN OCH HYLLAR GODA EXEMPEL

​REGIONEN SAMARBETAR FÖR ATT UTVECKLA BESÖKSNÄRINGEN OCH HYLLAR GODA EXEMPEL

Under Besöksnäringsdagarna på Karlstad CCC bjöd Visit Värmland och Karlstads kommun in aktörer inom besöksnäringen för att nätverka och inspireras. De delade även ut priser till aktörer som på ett betydelsefullt sätt bidragit till att stärka den värmländska besöksnäringen.

Besöksnäringen är en av de branscher som växer snabbast och alla möten och turistmål som lockar hit besökare är otroligt viktiga för att skapa tillväxt i regionen.

Vårt uppdrag är att besöksnäringen ska utvecklas och genom det skapa fler arbetstillfällen. Det känns roligt och utvecklande att vi kan göra detta tillsammans och samlas för att få nya intryck och utbyta goda idéer med varandra säger Maria Westin, turismchef Karlstads kommun.

Besöksnäringsdagarna är innehållsrika och har ett brett utbud med målet att agendan ska passa de flesta med intressen inom besöksnäringen.

I år är vi extra glada då vi har drygt 200 anmälda och en inspirerande blandning av företagare, politiker och tjänstepersoner från alla delar av vår region, säger Mia Landin, vd Visit Värmland.

UTMÄRKELSER TILL DEM SOM BIDRAGIT TILL ATT STÄRKA VÄRMLÄNDSK BESÖKSNÄRING

I samband med Besöksnäringsdagarna delas även tre priser ut till aktörer som på ett betydelsefullt sätt bidragit till att stärka den värmländska besöksnäringen. Naturbyn i Eldan i Värmland, som är en unik stug- och upplevelseby, vann Värmlands turismpris och kommer att nomineras som Värmlands representant till Stora Turismpriset 2020. Happie Camp, som erbjuder ett lätt sätt att komma ut i, och uppleva naturen genom sina Canvas-tält runt om i Värmland, vann Årets uppstickare. En tillgänglig himmel – en studie om passagerare med fysisk funktionsvariation, Isak Larsson, blev Årets Uppsats 2019.

visitvarmland.se kan du läsa om finalisterna.