​TILLGÄNGLIGHET OCH FÖRDOMSFRITT BEMÖTANDE GRUNDEN TILL EN LYCKAD UPPLEVELSE

​TILLGÄNGLIGHET OCH FÖRDOMSFRITT BEMÖTANDE GRUNDEN TILL EN LYCKAD UPPLEVELSE

För Anna, som jobbar i vår reception, är tillgänglighet ett nyckelord, och hon tänker alltid på hur gästen upplever just detta.

– Besökarna ska veta var jag finns, de ska enkelt hitta telefonnummer till receptionen och det ska finnas tydlig information om detta på alla våningsplan. Vi som arbetar i huset måste också ha en bra kommunikation sinsemellan och komplettera varandra för att allt ska klaffa och för att gästerna ska känna att de får ut det de vill och ännu mer, säger Anna.

RAK KOMMUNIKATION BIDRAR TILL ATT UPPFYLLA GÄSTENS ÖNSKEMÅL

Hon understryker också vikten av att försöka undvika förutfattade meningar och att använda samma språk för att lyckas med att läsa av behoven och tillmötesgå önskemålen.

– Jag brinner för mötet mellan människor och frågar mig varje dag vad just den här gästen eller gruppen behöver, helst innan de själva ber om det. Alla tänker olika, för mig är det viktigt att använda en rak och tydlig kommunikation. Det är så jag kan säkerställa vad det faktiskt är som kunden menar för att kunna leverera det gästen önskar så snabbt som möjligt.

– Jag vill att gästerna ska känna sig hemma hos oss. En plats att trivas på och vilja återkomma till!