Fullspäckat på Karlstad CCC

Fullspäckat på Karlstad CCC

Ytterligare ett fullspäckat år på Karlstad CCC. Bara de större mötena förväntas locka över 15.000 personer under året. Utöver alla möten är redan ett tjugotal publika event inbokade.

– Det är självklart extra kul att öppna året och se vilket spännande år vi har framför oss. I närtid välkomnar vi Matematikbiennalen, Forum Jämställdhet och Vänsterpartiet, som första gången förlägger sin kongress i Karlstad. Sedan är det extra kul att återigen få välkomna exempelvis Nordic Light som höjer staden musikaliskt, säger Mattias Nord, vd på Visit Karlstad AB.

Ett trettiotal större möten är inbokade och många fler kommer in under året. Många regionala organisationer ser också vikten med möten. Där har de lokala värdar en mycket viktig roll.

– Vi gläds över att fler och fler organisationer ser vikten med att träffas fysiskt. De lokala värdarna drar ett stort lass och är viktiga för att få fler möten till Karlstad. Vi har också märkt en förändring i hur företag och organisationer bokar sina större möten. Förr var ledtiderna flera år, medans vi nu får använda skohornet för att skapa plats under innevarande år. Det är superkul, men ställer givetvis större krav på vår organisation, fortsätter Mattias Nord.

Karlstad CCC har under alla år haft ett nära samarbete med besöksnäringen. Genom ett gemensamt arbete skapas förutsättningar för att utveckla mötesindustrin i Karlstad.

– Vi har ett nära samarbete med hela besöksnäringen. Både vi och dem är alltid på tå för att skapa rätt förutsättningar för våra kunder. Mötesindustrin är viktig, inte bara för Karlstad, utan för hela regionen. Nu ser vi fram emot fler bokningar, avslutar Mattias Nord.

Under året har Karlstad CCC även besök av bland andra Svenska Narkotikapolisen, Neurologerna, Infektionsveckan, Ortopedidagarna, Svensk Sjuksköterskeförening, Friskvården i Värmland och inte minst publika event som Sven-Ingvars, Darin och mässor som Vin & Deli och Carlstad Beer & Whiskey Festival.

För mer information:
Mattias Nord, vd