Målning av Albin Liljestrand, Galleri Mats Bergman.

Galleri Mats Bergman och Karlstad CCC bjuder Karlstadsborna på konstutställning

Den 18 maj klockan 15.00 bjuder Karlstad CCC in till pressvisning av sommarens konstutställning. Genom ett samarbete med Galleri Mats Bergman har Karlstadsborna möjlighet att se en konstutställning i Karlstad CCC:s fönster under sommaren.

Elva konstverk är placerade i de fönster som vetter mot gång- och cykelvägen längs Klarälven.

- Det känns kul att kunna bjuda Karlstadsbor och turister på spännande samtidskonst, säger galleristen Mats Bergman.

De konstnärer som deltar i utställningen är: Joakim Johansson, Caroline af Uggla’s, Erik Hjorth, Anne Juul Christophersen, Karolina Nolin, Ann-Lisbeth Sanvig, Albin Liljestrand, Karl Mårtens, Håkan Gidebratt, Niki Merimaa och Björn Nordström.

- Nu i Coronatider, när omständigheterna är annorlunda, känns detta som ett bra sätt att skapa upplevelser runtomkring Karlstad CCC. Många är ute och promenerar och när de passerar här kan de stanna till och njuta av den här vackra konsten, säger Carl Hallgren, försäljnings- och marknadschef, Karlstad CCC.

Konsten kommer att hänga uppe under hela sommaren för dem som vill kika.

Tid: måndag 18/5 klockan 15.00.

Plats: Karlstad CCC, Tage Erlandergatan 8, Karlstad

Alla medier är välkomna!

Galleri Mats Bergman och Karlstad CCC

Karlstad CCC är en av Nordens största mötesanläggningar med 18 möteslokaler i varierande storlek, ljusa lokaler med utsikt över vackra Klarälven, mat som ständigt får toppbetyg och 97 procents kundnöjdhet vad gäller service och bemötande. Tillsammans med våra besökare skapar vi många fantastiska upplevelser och minnen.