Inbjudan till pressträff - Sköna Gröna Trädgård

Inbjudan till pressträff - Sköna Gröna Trädgård

På fredag kl 15.00 bjuder vi in till pressträff inför lanseringen av Sköna Gröna Trädgård – din trädgårdsmässa i Karlstad.

Den 6-7 april slås dörrarna till Sköna Gröna Trädgård upp för första gången. Några av höjdpunkterna på mässan är debutant floristtävlingen GRÖN. En helt ny tävling för florister som blev fullbokad samma dag som tävlingsplatserna släpptes. Under pressträffen möter du stjärnfloristerna Sara-Lisa Ludvigsson och Heidi Mikkonen som är tävlingsledare.

Karl-Fredrik från Eklaholm är värd för Green Dinner på fredagkväll, föreläsare på Inspirationsscenen både lördag och söndag, signerar sin nya bok Vårkänslor & Trädgårdsmagi och finns så klart på plats med en egen monter under mässdagarna. Karl-Fredrik medverkar vid pressträffen.

Trädgårdsinspiratören och erkända trädgårdsmästaren Annelie Engkvist som driver köksträdgården Grobo i Gräsmark medverkar på mässan som moderator på Kunskapsscenen. Hon föreläser även både lördag och söndag med sin föreläsning ”Mätt på en plätt”. Annelie finns också på plats vid pressträffen.

Vi som hälsar välkomna och bjuder in till pressträffen är Karlstads Trädgårdssällskap och Karlstad CCC. Meddela gärna din närvaro till maria.alm@karlstadccc.se eller via sms till 0766359666. Pressträffen äger rum i lobbyn på Karlstad CCC kl 15.00 fredag 5 april.

Sköna Gröna Trädgård – din trädgårdsmässa i Värmland arrangeras av Karlstad CCC i samarbete med Karlstads Trädgårdssällskap, Visit Värmland, Karlstads kommun och Nifa. Sköna Gröna Trädgård äger rum på Karlstad CCC lördag 6 april – söndag 7 april 2024. För mer information besök www.skonagronatradgard.nu