Karlstad CCC lanserar videologg

Karlstad CCC lanserar videologg

Karlstad CCC är en av nordens största och mest moderna mötesanläggningar med sina 18 000 kvadratmeter mötesyta fördelat på 18 lokaler. Här ryms även den svanenmärkta restaurangen Karl IX där köksmästare Mikael Söder och hans team serverar mestadels ekologiska och närproducerade, värmländska delikatesser till större och mindre sällskap.

I videologgen Söderläge kommer vi under 2015 få följa Mikael och hans köksteam under en rad olika större evenemang på Karlstad CCC. Vi kommer få en unik bakom-kulisserna visning hur det går till bland annat när köksteamet på Karlstad CCC förbereder en sexrätters winemaker-middag, serverar mat till över 1000 personer på en av Sveriges största after worker och planerar en sittande middag för 1500 personer.

I det första avsnittet av vloggen som släpps 17 mars får vi följa Mikael och hans kollegor när de tillagar en sexrätters, exklusiv winemaker-middag för 110 gäster i Karlstad CCCs kongressal.