Karlstad CCC presenterar White Dinner

Karlstad CCC presenterar White Dinner

Fredag 12 oktober bjuder Karlstad CCC in till White Dinner. Tillsammans med Sofia Ander, sommelier och vinjournalist, har vi specialkomponerat denna middag som utgår från havets läckerheter och som exklusivt komponerats för att harmoniera med de utvalda vita vinerna.

– Vi har under sex år arrangerat en Winemakers Dinner som har varit väldigt uppskattad. Biljetterna har tagit slut på någon dag och nu gör vi en variant där havets läckerheter och vita viner står i fokus, säger Mikael Söder, Food and Beverage Manager på Karlstad CCC.

White Dinner är en 5-rättersmiddag med ett tiotal olika viner, där Sofia Ander tar med gästerna på en vinresa. Middagen vänder sig till dem som uppskattar mat och vin i kombination.

– Vi längtar till middagen! Här kan vi låta kreativiteten flöda och ta oss an utmaningar som får hela vårt gäng att växa. Det ska dessutom bli väldigt spännande att få samarbeta med Sofia Ander som är en mycket erfaren sommelier, avslutar Mikael Söder.

Biljetterna släpps den 31 augusti kl 08:00 på karlstadccc.se.

För mer information:

Mikael Söder - Food and Beverage Manager