Karlstads mötes- och IT-industri i gemensam Norge-satsning

Nya kontaktytor och mer affärer. Det är målsättningen när Visit Karlstad och Compare gör gemensam sak och arrangerar två affärsmöten i Oslo den 18 september. Totalt hoppas man kunna locka 200 norska företagare.

- Både Visit Karlstad och Compare har starkt fokus på den norska marknaden. Flera stora norska aktörer har redan bokat in sig på Karlstad CCC och för Compare-företagen har Norgesatsningen inneburit både affärer och nyetableringar. Det här är ett sätt att stärka den positiva utvecklingen, säger Mattias Nord, vd på Visit Karlstad.

Bred uppslutning
Affärsmötet hålls på restaurang Stratos i centrala Oslo där det bjuds på värmländsk mat och underhållning. Och möjlighet att göra affärer med representanter för både mötes- och IT-industrin.

Från Karlstad medverkar bland annat Scandic Karlstad, Elite Stadshotellet Karlstad, Choice Hotels Karlstad, Best Western Gustaf Fröding Hotell, Projecta, Chaos Event, Karlstad Airport, Elvenite, Knowit, Precise Biometrics och Video West Production.

- Dessutom får vi draghjälp av Karlstads Universitet som bjuder in alumner bosatta i Norge. Det hoppas och tror vi kan ge en rad nya öppningar och affärer, säger Mattias Nord.

För mer information, kontakta:
Mattias Nord, vd, Visit Karlstad, tfn 0722-31 90 80
Jonas Jacobsson, affärsutvecklingschef, Visit Karlstad, 0730-77 30 85

Visit Karlstad har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigdes i januari 2011.Visit Karlstad bildades 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).