Golfstore Karlstad och Pro Quality Bryngfjorden byggde upp en stor gemensam golfshop på mässan.

Lyckad första dag för Scandinavian Golf Fair

Under fredag och lördag så genomförs den nyetablerade mässan Scandinavian Golf Fair för första gången på Karlstad CCC. Mässans första dag är avslutad och både utställare och besökare är positivt överraskade över succén.

Mässhallen har varit full av glada och förväntansfulla golfare hela dagen. Det är en härlig känsla att efter år av planering äntligen få öppna dörrarna till mässan. Och det känns som ett bra första resultat för något som vi vill bygga vidare på och utveckla ytterligare säger Jimmy Rönngren, projektledare, Karlstad CCC

På mässgolvet möts besökarna av en stor variation av utställare, allt från golfklubbor, kläder, och tillbehör, till utställare som Husbilslandet, Knistad Herrgård, Selma Spa och Jordelit.

- Väldigt trevligt upplägg med en bra blandning av utställare så man både kan handla inför golfsäsongen och få tips på bra destinationer att åka till för att spela golf. Det har varit jättekul att träffa så mycket människor och mingla med likasinnade – ett extra plus för avslutet med AWn nu på fredagen säger Ann-Chatrine Connedahl som besökte mässan under fredagen.

- Vi är supernöjda med initiativet med en golfmässa i Värmland. Vi kan redan nu säga att vi skulle vilja permanenta mässan så att det fortsättningsvis blir den nya starten på golfsäsongen. Man ser verkligen suget i besökarnas blickar om att få komma i gång med årets säsong. Jag ät helnöjd med mässans första dag. Anders Bäckström, vd och klubbchef, Bryngfjorden Golf

- Det här är verkligen helt rätt mässa för oss. Som golfbana med boende på ett lagom avstånd från Värmland så passar målgruppen på mässan oss som handen i golfhandsken, säger Lisa Johansson, marknadschef på Knistad Herrgård och skrattar. Vi kommer mer än gärna tillbaka nästa år avslutar hon.

Mässan bjuder även på kunskapsuppbyggnad

Under fredagen har besökare kunnat lyssna till Malin Lundqvist från Fysall för att få handfasta tips på fys- och styrketräning som stärker dig och ditt golfspel. Efter Malin så tog Johan Plate plats på scenen och pratade om golfens psykologi och hur du blir en bättre golfare genom att tänka. Både Malin och Johan föreläser även under lördagen på mässan och ett nytt inslag under lördag är att besökarna får träffa Fredrik Eliasson, Birger Kjellstedt och Oscar Hertzberg som alla jobbar som PROs för att få handfasta tips och konkreta övningar för att med hjälp av teknik utveckla ditt golfspel.

- Jag gick främst hit för att träffa andra golfare, vilket jag gjort men måste säga att det har varit ett jättebra inslag med seminarierna. Det lyfter verkligen mässan att få lyssna och få inspiration och tips. Sen har det varit jättekul att se att så många golfklubbar är med och ställer ut på mässan säger Leif Eriksson som besökte mässan under fredagen.

- Vi är supernöjda med antalet besökare på mässan. Vi har haft fullt upp hela dagen (läs fredag) med bokade custom fittings. Det har varit ett perfekt tillfälle för oss att träffa så många intresserade golfare under ett tak så här inför säsongen säger Anton Pudas, Area Sales Manager på Callaway

Scandinavian Golf Fair arrangeras av Karlstad CCC i samarbete med Bryngfjorden GK, Karlstad GK och Sommaro GK. Svenska Golfförbundet och Värmlands Golfförbund är partners till mässan. Scandinavian Golf Fair äger rum på Karlstad CCC fredag den 11 mars – lördag 12 mars 2022. För mer information besök www.scandinaviangolffair.se