Närhet och tillgänglighet avgjorde när Agresso Användarförening valde Karlstad CCC

Under tre dagar i april kommer 800 användare av affärssystemet Agresso att konferera, nätverka, och utbyta erfarenheter på Karlstad CCC.

- Våra deltagare kommer från hela Sverige och ett krav är att de ska kunna ta sig till konferensen med tåg och buss samt att vi ska kunna ordna logi till samtliga inom promenadavstånd från konferensanläggningen, säger Marie-Louise Björk som arrangerar konferensen.
- Då detta möte vuxit till över 800 deltagare har vi inte så många ställen kvar att välja på i Sverige. Vi blev glatt överraskade när vi kom till Karlstad CCC och upptäckte att alla våra krav blir tillgodosedda här. Vi kan konferera i snygga och funktionella konferenslokaler mitt i stan med närhet till både hotell och tågstation, fortsätter Marie-Louise Björk.

Agresso Användarförening är en fristående oberoende förening för privata och offentliga företag och organisationer som har en installation av affärssystemet Agresso. Agresso Användarförening har funnits sedan 1993 och ska främja erfarenhetsutbyte mellan föreningens medlemmar samt driva utvecklingen av produkten Agresso.

- Vi är glada över att Agresso Användarförening har valt oss för sitt stora möte. Att vi och Karlstad som stad kan tillgodose deras kravspecifikation visar återigen på Karlstad CCCs konkurrenskraft när det gäller tillgänglighet, närhet och funktionalitet, säger Mattias Nord, VD på Visit Karlstad.

För mer information, kontakta:

Mattias Nord, vd, Visit Karlstad, tfn 0722-31 90 80
Marie-Louise Björk, arrangör av Agresso Användarförenings möte, tfn 076-142 36 11

Visit Karlstad har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigdes i januari 2011.Visit Karlstad bildades 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).