Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgis kongress till Karlstad

Svensk kirurgis stora vetenskapliga och sociala möte, kirurgveckan , äger rum på Karlstad CCC 18-22 augusti. Med cirka 400 programpunkter och fler än 1800 deltagare är det ett av de största arrangemangen hittills på Karlstad CCC sedan starten i januari 2011. Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi (SFEP) har också valt att förlägga sin årliga kongress i Karlstad i direkt anslutning till kirurgveckan. 22-24 augusti kommer cirka 100 plastikkirurger från hela Sverige till Karlstad för att delta på årets kongress som hålls på Elite Stadshotellet Karlstad.

Mattias Nord, vd på Visit Karlstad AB gläds över de direkta och indirekta spill-over effekter som genereras av de kongresser och konferenser som kommer till Karlstad. ”SFEPs kongress är ett utmärkt exempel på hur hela staden gynnas när vi lyckas få hit stora kongresser och möten” menar Mattias.

Styrelsen för SFEP är nöjd över att valet föll på Karlstad. ”Vi har blivit vänligt bemötta och fått utförliga svar på alla frågor vi haft. Vi ser fram emot kongressen i augusti då fortbildning blandas med sociala inslag såsom Scandinavian Plastic Surgery Master Golf och en utflykt till Mårbacka.”

Anna Björkenstam Wedberg, tf Hotelldirektör Elite Stadshotellet Karlstad är självfallet mycket glad över att plastikkirurgerna valt Elite. ”Vi är väldigt glada över att få ta emot SFEP till oss! Solstaden Karlstad kommer att visa sig från bästa sidan dessa augustidagar och med Elite Stadshotellets läge invid Klarälvens strand befinner de sig på första parkett.”

Mer information hittar du här:

www.karlstadccc.se

www.visitkarlstad.se/konferens

www.elite.se

www.sfep.se

Kontakt:

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB: +46 722 319 080

Anna Björkenstam Wedberg, tf Hotelldirektör Elite stadshotellet Karlstad: +46 54 29 30 15

Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi: www.sfep2014.se

Visit Karlstad har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigdes i januari 2011.Visit Karlstad bildades 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).