TandhygienistDagarna återvänder till Karlstad

Den 12 – 14 maj 2015 återvänder 500 – 600 tandhygienister från hela landet till Karlstad när Sveriges Tandhygienistförening arrangerar TandhygienistDagarna på Karlstad CCC. Det är tredje gången konferensen anordnas i Karlstad. De två senaste åren har Göteborg och Stockholm stått värd för mötet. TandhygienistDagarna innehåller ett aktuellt tema, välkända föreläsare och en dentalutställning som brukar vara ett uppskattat inslag av deltagarna.

Att fatta beslut om att återvända till detta fina kongresshus var enkelt. Naturligtvis är det roligt att vi än en gång får visa upp vad Karlstad har att erbjuda, säger Lillemor Nordenhammar, Projektansvarig för TandhygienistDagarna 2015.

Mattias Nord, vd på Visit Karlstad AB, är mycket glad över att arrangörerna väljer att återvända till Karlstad och Karlstad CCC. Att flera av våra konferenskunder såsom TandhygienistDagarna, Moderaterna, Miljöpartiet och Reitan-gruppen väljer att komma tillbaka med sina möten är det absolut bästa betyget vi kan få, menar Mattias.

Mer information hittar du här:

www.karlstadccc.se

www.visitkarlstad.se/konferens

Kontakt:

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB: +46 722 319 080

Lillemor Nordenhammar, Projektansvarig TandhygienistDagarna 2015: +46 708 114 369

Visit Karlstad AB har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigdes i januari 2011.Visit Karlstad bildades 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).