Frida Warnqvist hänger sin ordkonst i lobbyn på Karlstad CCC

Tankeväckande ordkonst på Karlstad CCC

Du kanske har sett Frida Warnqvist poesi på elskåp runt om i Karlstad eller på hennes instagramkonto fridapoetry? Under våren har du möjlighet att uppleva hennes tankeväckande ordkonst på Karlstad CCC.

- Jag upptäckte som många andra Frida på instagram. När hon sedan visade sig vara en del av Karlstad Street Art så började tankarna gå kring att kunna visa hennes ordkonst hos oss på Karlstad CCC. Säger Maria Alm, verksamhetschef, Karlstad CCC

Under våren, med start måndag 13 mars, så har alla som vill möjlighet att komma till Karlstad CCCs lobby och uppleva Fridas ordkonst. Totalt 22 av hennes texter hänger inramade i lobbyområdet att beskåda.

- Jag blev jätteglad när Maria kontaktade mig och frågade om jag ville hänga min konst på Karlstad CCC. En del av att en text finns är att någon läser den och om jag får en möjlighet att nå ut med mina texter så tar jag den gärna. Om mina ord kan hjälpa någon att finna tröst eller att sätta ord på någonting så har jag lyckats säger Frida Warnqvist, ordkonstnär, Karlstad

På måndag 13 mars kl 17.00-18.00 så bjuder Frida Warnqvist tillsammans med Karlstad CCC in till en invigning av utställningen på Karlstad CCC.

- Vi vill gärna kick-starta utställningen tillsammans och ge en möjlighet för allmänheten att komma hit och träffa Frida samtidigt som de kan gå på utställningen avslutar Maria Alm

Karlstad CCC är en av Nordens största mötesanläggningar med 18 möteslokaler i varierande storlek, ljusa lokaler med utsikt över vackra Klarälven, mat som ständigt får toppbetyg och 97 procents kundnöjdhet vad gäller service och bemötande. Tillsammans med våra besökare skapar vi många fantastiska upplevelser och minnen.