Var med och forma framtidens välfärdstjänster på Service Convention Sweden 2020

Var med och forma framtidens välfärdstjänster på Service Convention Sweden 2020

Samverkan, data och tjänstedesign är exempel på vad Service Convention Sweden 2020 den 25-26 november kommer att handla om.

- Vi lever i en utmanande och föränderlig tid där vi ständigt behöver anpassa oss och ställa om – något som alla fått erfara under rådande pandemi. Frågan är hur vi tillsammans kan hitta lösningar och hjälpa varandra att tänka om och tänka nytt? Detta är utgångspunkten för årets konferens, säger Per Kristensson, professor och föreståndare vid CTF som är en av medarrangörerna.

Detta är den femte upplagan av Service Convention Sweden. Nytt för i år är att man kan välja att medverka digitalt eller fysiskt på plats på Karlstad CCC. För fysiskt deltagande är antalet platser begränsat i enligt med Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

Som deltagare kommer du bland annat lyssna till: Mona Lindström, Buurtzorg Sverige, om hur det är att arbeta i en organisation helt utan chefer, Angela Yong, SMHI och DIGG om innovationsplattformar för att främja öppen och datadriven innovation och Martin Güll, Helsingborgs Stad, om kraften i en hel stad av potentiella intraprenörer.

- För att lyckas bättre med att utveckla framtidens välfärdstjänster måste man utgå från användaren, det vill säga kunden, patientens eller medborgarens perspektiv. Vilket vi vill öka kunskapen om genom vårt arbete - en anledning till att Region Värmland har varit medarrangörer sedan första upplagan av konferensen, säger Per Hanning, utvecklingsledare digital transformation på Region Värmland.

Vinnväxt projektet DigitalWell Arena som drivs av Stiftelsen Compare är nya medarrangörer till Service Convention Sweden och ser fram emot årets kongress.

-Att samla aktörer från offentlig sektor, akademi och näringsliv för att samarbeta kring hur vi kan skapa nya digitala hälsotjänster är kärnan i vårt arbete och också ett stort fokus under konferensen. Det är självklart för oss att vara med och stimulera innovation kring våra komplexa samhällsutmaningar, säger Magnus Bårdén, vd, Compare

-Tjänsteforskning är ett spetsområde för Karlstad och Karlstads universitet och det känns viktigt att kunna vara med och bidra till att sätta Karlstad på kartan inom dessa frågor i ett nationellt perspektiv. Karlstads kommun är medarrangörer då vi ser att konferensen bidrar till Karlstad som besöks-och evenemangstad samt synliggör den forskningen som sker vid Karlstads universitet, säger Ann Otto Nemes, utvecklingsdirektör, Karlstads kommun

Service Convention Sweden samlar offentlig sektor, akademi och näringsliv för att tillsammans fokusera på hur vi kan lösa några av våra viktigaste samhällsutmaningar med hjälp av nya digitala lösningar, affärsmodeller och arbetssätt. I år arrangeras konferensen av CTF, Compare, DigitalWellArena, Region Värmland, Karlstad kommun och Karlstad Congress Culture Centre.

Karlstad CCC är en av Nordens största mötesanläggningar med 18 möteslokaler i varierande storlek, ljusa lokaler med utsikt över vackra Klarälven, mat som ständigt får toppbetyg och 97 procents kundnöjdhet vad gäller service och bemötande. Tillsammans med våra besökare skapar vi många fantastiska upplevelser och minnen.