Politiker ställs till svars om bredbandsutbyggnad på nationell konferens i Karlstad

I dagarna tre samlas Sveriges alla stadsnät i Karlstad när Svenska Stadsnätsföreningens årskonferens går av stapeln. Bland annat ställs regionala politiker till svars kring bredbandsutbyggnad och Myndigheten för psykologiskt försvar kommer prata informationspåverkan.

Konferensen som rivstartar på måndag kommer bland annat innehålla spännande föreläsningar med högaktuella Myndigheten för psykologiskt försvar och snabbväxande Karlstadsföretaget The Great Journey. Dessutom ställs politiken till svars i en paneldebatt kring vad som händer om bredbandet inte är utbyggt när adsl släcks ned helt. Deltar i paneldebatten gör: Stina Höök, regionalt utvecklingsråd Region Värmland, Mathias Lindquist, kommunstyrelsens ordförande i Munkfors, Stig Bertilsson, kommunstyrelsens ordförande i Bengtsfors samt Elin Bertilsson, Stadsnätschef Karlstads El- och Stadsnät samt VD MittNät*.

Konferensen äger rum på KCCC med start måndag den 25 april klockan 13.30. Media bjuds in till konferensen och komplett program och mer information finns här: https://www.ssnf.org/globalassets/konferens/arskonferens/2022/program_2-ak-gra-220421.pdf

*Mittnät är ett samverkansbolag som ägs av nio stadsnät och med Karlstads- El och Stadsnät som huvudägare. MittNät bildades av kommunala fibernät för att främja öppna, neutrala nät. Samverkansbolaget gör det enklare för näten, oavsett storlek, att ha samma möjligheter att utveckla bredbandet i sin kommun. Mittnät består av: Arvika kommunnät, Forshaga fibernät, Hammarö stadsnät, Karlstads- El och Stadsnät, Kils stadsnät, Munkfors Stadsnät, Vansbro fiber, Stadsnät i Åmål och Årjängs nät.