Medarbetare på återvinningscentral som nu även är öppen på söndagar.

Nu kan Karlstadsborna återvinna alla dagar i veckan på återvinningscentralerna

Från och med vecka 5 kommer det alltid finnas en centralt belägen återvinningscentral öppen i Karlstad. Djupdalens återvinningscentral öppnar portarna på söndag klockan 10 -14.30. Djupdalen kommer ha söndagsöppet hela året.

– Karlstadsborna har frågat efter en mer central återvinningscentral som också har söndagsöppet, därför väljer vi att välkomna återvinnande hushåll på Djupdalen även på söndagar, berättar Malin Pettersson, avdelningschef på återvinning, Karlstads Energi.

Tidigare har även återvinningscentralen i Väse haft söndagsöppet, vilket den kommer fortsätta ha. Tillgängligheten på återvinningscentralerna är något som berör och ofta även engagerar Karlstadsborna.

– Vi vet att många passar på att rensa förråd och skrymslen på helgen, nu hoppas vi att det blir ännu lättare för Karlstadsborna att komma med sitt avfall till oss under veckans alla dagar. För oss är det viktigt att det ska vara enkelt att återvinna på ett bra sätt, fortsätter Malin.

Här kan du se öppettiderna på alla återvinningscentraler.

För mer information, kontakta Malin Pettersson – avdelningschef återvinning Karlstads Energi

malin.pettersson@karlstad.se

Catrine Persdotter