Wermlands Mejeri väljer Karlstads Energi

Wermlands Mejeri väljer Karlstads Energi

Karlstads Energi fortsätter att ta marknadsandelar på företagssidan.

Succémejeriet Wermlands Mejeri samt Färjestadstravet väljer att handla sin el från Karlstads Energi från och med i höst.
– Allt fler företag i Värmland ser fördelen med att handla elen lokalt, säger Sören Blomqvist, marknadschef på Karlstads Energi.

När elmarknaden avreglerades 1996 hade Karlstads Energi alla kunder, såväl konsumenter som företag, i centrala Karlstad. Under det efterföljande decenniet tappade Karlstads Energi marknadsandelar år för år.

2009 vände kurvan uppåt igen och 2017 kan Karlstads Energi notera den högsta siffran någonsin, både när det gäller antal kunder och levererad volym.

Nu står det klart att även Wermlands Mejeri och Färjestadstravet, från och med i höst, väljer att köpa sin el lokalt.

– Allt fler väljer att köpa el från sin lokala leverantör. Att vi nyligen utsågs till Sveriges bästa elbolag av Villaägarnas Riksförbund har gjort att fler fått upp ögonen för oss, avslutar Sören Blomqvist, marknadschef hos Karlstads Energi.

Sören Blomqvist, marknadschef, Karlstads Energi, 076-823 53 51