Kaspersky Internet Security får toppoäng i test

Kaspersky Internet Security 2013, ett datorskydd för hemanvändare, får toppoäng i ett omfattande test av oberoende testlabbet Dennis Technology Labs.

I testet Home Anti-Virus Protection April – June 2013, som omfattar säkerhetsprogram från de flesta ledande leverantörerna, nådde programmet från Kaspersky Lab en effektivitetsnivå på 97 procent. Programmet fick totalt 388 av 400 poäng vilket var högre än något annat program i testet. Kaspersky Internet Security 2013 får därmed AAA-status, den högsta graderingen från Dennis Technology Labs.

Programmens effektivitet mäts på kapaciteten att reagera på hot i realtid, samt att hitta och blockera hot under antivirusskanning. Kaspersky Internet Security 2013 missade bara ett hot (medan andra program missade i genomsnitt 5,7 hot).

En sammanfattning av testet finns på Dennis Technology Labs hemsida här.

Kaspersky Internet Security har de senaste två åren vunnit tidningen PC för Allas årliga test av säkerhetsprogram. Senaste testet går att läsa om här.

Mediekontakt: Bite, 08-402 01 00, kaspersky@bitepr.se

Kaspersky Lab är världens största privatägda leverantör av klientsäkerhetslösningar. Företaget rankas bland världens fyra främsta leverantörer av säkerhetslösningar för klientanvändare*. Kaspersky Lab har under 15 år varit en innovatör inom IT-säkerhet och förser konsumenter, samt små och stora företag, med effektiva digitala säkerhetslösningar. Företaget är för nuvarande verksamt i nästan 200 länder och ger skydd åt över 300 miljoner användare över hela världen. Läs mer på www.kaspersky.se.

* Företaget rankades på fjärde plats i IDC:s Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2011. Rankingen publicerades i IDC:s rapport Worldwide IT Security Products 2012-2016 Forecast and 2011 Vendor Shares (IDC #235930, July 2012). Rapporten rangordnar programleverantörer efter försäljningsintäkter från klientsäkerhetslösningar under 2011.

• kaspersky internet security
  • test