Ikoniska mattmönster i vackert sällskap med unika vintage möbler

Capsule Interior Agency - a friend of Kasthall

Vi välkomnar dig till en unik utställning i Kasthall Flagship Store & Showroom i Stockholm. I utställningen visar vi Kasthalls nya kollektionen av vävda och tuftade mattor i klassiska mönster tillsammans med utvalda vintage möbler från Capsule Interior Agency, designade Pierre Jeanneret.

Kasthalls tidigare designchef Gunilla Lagerhem Ullberg var verksam på Kasthall i 28 år, mellan 1987 och 2015. Under tiden designade hon de flesta av Kasthalls klassiska kollektioner, för vilka hon också fick flera prestigefyllda designutmärkelser. En sann legend i branschen, hennes arv och tidlösa mönster kommer att förbli betydande för kommande generationer.

Kasthall Design Studio, med designchef Lena Jiseborn i spetsen, har nu valt de mest klassiska mönstren och utvecklat flera nya färgställningar med inspiration från den skandinaviska färgpaletten, naturen och årets säsonger.

I samarbete med Capsule Interior agency bjuder vi dig att även utforska unika vintage möbler av Pierre Jeanneret. Konstnären, arkitekten och designern Jeanneret var kusin till den betydligt mer kända Le Curbusier, och tillsammans skapade de flera uppmärksammande arkitektonisk verk. Men som ensam formgivare till av en rad designklassiker förtjänar Jeanneret nu all den uppmärkshet hans verk får världen över.

Utställningen öppnar 7 februari och pågår till 26 mars.

Kasthall Flagship Store & Showroom
Adress: Ingmar Bergmans gata 4.
Öppettider: mån-fre 10-18, lör 10-16.

För mer information kontakt Monika Mellén monika.mellen@kasthall.se

Made in Sweden. Designed for the world since 1889.

Det anrika designvarumärket Kasthall grundades 1889 i Kinna, Västra Sverige. Kasthall är ett globalt och världsledande företag inom mattor och textila golv och är representerade i 30 länder med showrooms i Stockholm, Malmö, Milano och New York. Trots att Kasthall verkar globalt, sker all produktion i fabriken i Kinna där också Kasthall Design Studio finns. Detta, tillsammans med designsamarbeten världen över, ger oss möjlighet att skapa unika mattor för den globala interiörvärlden. Kasthall erbjuder ovärderligt hantverk med fokus på hållbarhet i både privata och offentliga utrymmen. Kasthall är kunglig hovleverantör till Sveriges Kungahus.

Kasthall
Fritslavägen 42