LIVLIG NYHET TAR ÖVER GOLVET MED HELTÄCKNINGSMATTAN LIVIA

Livias melerade garn är tätt och tjockt vilket ger mattan en stadig känsla och en behaglig höjd. Livia består till hundra procent av ull av högsta kvalitet och har en låg och tight bouclé, något som gör att mattan fungerar utmärkt vid användning av stolar med såväl länkhjul som klassiska stolsben. Livia är en matta som lyfter alla miljöer och tillför en sinnlig textilkänsla.

Genom åren har Kasthall inrett några av världens mest exklusiva miljöer och i kundportföljen hittar vi företag som Dior, Louis Vuitton, Prada, Valentino och Yves Saint Lauren. Textila golv till o entliga miljöer har kommit att bli en viktig produktkategori för Kasthall, där deras vision är att äga golvet.

LIVIA
Livia är formgiven av Kasthall Designstudio och är tillverkad av hundra procent ull. Mattans färgskiftning sitter i garnets fibrer, där varje fiber har sin naturliga ton, vilka sedan har blandats i en härlig mix. Livia kommer på rulle om fyra meters bredd.

PRODUKTINFORMATION LIVIA

Material: Tuftad heltäckningsmatta med låg boucléyta i naturfärgad melerad ull

Färg: Camel 8456, Cold Lava 8452, Drift Wood 8454, Himalaya 8455 och Rubble Stone 8453

Pris helrulle: 844 SEK/kvm

Pris kapad längd: 964 SEK/kvm

Taggar

Kasthall har designat och tillverkat unika vävda och handtuftade mattor och golv sedan 1889. Den egna fabriken ligger sedan starten i Kinna, mitt i det traditionsrika textilområdet i Västsverige, där all tillverkning fortfarande sker. Under åren har Kasthall blivit en av de världsledande inom design och tillverkning av mattor, och finns nu representerade i 30 länder med showroom i Stockholm, Milano och New York. En del av hemligheten är att vi äger vår egen produktion och därmed har kontroll över hela tillverkningsprocessen. En annan är vår konsekventa satsning på design och produktutveckling.

Johan Bergh

Presskontakt CEO/Interim Marketing & Sales Director +46 708 51 54 50

Sonja Sina

Presskontakt spoilconcept.se +46 708 97 51 06

Unika mattor och golv för unika kunder!

Det anrika designvarumärket Kasthall grundades 1889 i Kinna, Västra Sverige. Kasthall är ett globalt och världsledande företag inom mattor och textila golv och är representerade i 30 länder med showrooms i Stockholm, Milano och New York. Trots att Kasthall verkar globalt, sker all produktion i fabriken i Kinna där också Kasthall Design Studio finns. Detta, tillsammans med designsamarbeten världen över, ger oss möjlighet att skapa unika mattor för den globala interiörvärlden. Kasthall erbjuder ovärderligt hantverk med fokus på hållbarhet i både privata och offentliga utrymmen. Kasthall är kunglig hovleverantör till Sveriges Kungahus.

Kasthall
Fritslavägen 42