Gå direkt till innehåll
Narrow Stripe Icon, en vävd matta i finaste ull med spännande färgkombinationer och grafiskt mönster.

NARROW STRIPE ICON – NYTOLKNING AV KLASSISK ULLMATTA I SPÄNNANDE FÄRGKOMBINATIONER

​Narrow Stripe Icon är en klassiskt vävd ullmatta enligt anrik Kasthall-tradition och som bjuder på mer starkt grafiskt uttryck och spännande färgkombinationer.

– Det känns härligt med det ”randiga och rutiga” igen och att gå upp i storlek med mönster och använda kontrasterande färger. Vi har blivit påminda om ”Bauhaus-rörelsens” formspråk, efter- som de firade 100-års jubileum förra året och har inspirerats av den mönsterbilden. Vi har även hämtat inspiration från 80-talet i Memphis-gruppens designspråk och Kasthalls egna Arkad- mönster från den tiden. I Narrow Stripe Icon utmanar vi balansen mellan färgblock; grafiskt och ton-i-ton. Några av kombinationerna är modiga, andra är mer stillsamma, säger Lena Jiseborn, designchef på Kasthall.

Narrow Stripe Icon med sina spännande färgkombinationer, passar bra i rum med vågad arkitek- tur och konceptinredningar, men den passar också i klassiskt eleganta rum.

Narrow Stripe Icon finns i fem färger: Bamboo Leaf, Indigo Dream, Red Clay, Summerset och Silver Plum. All tillverkning sker i fabriken i Kinna. Mattan kan, likt alla Kasthall-mattor, mått- beställas och köpas på beställning.

Rug 160x240 cm, Indigo Dream 221

PRODUKTINFORMATION NARROW STRIPE ICON

Design: Kasthall Design Studio Produkttyp: Vävd matta i ren ull Vävmaterial: 100% ull Varpmaterial: 100% lin

Tjocklek: ca 7 mmTotalvikt: ca 2310 g/m2Färger: Bamboo Leaf 381,
Indigo Dream 221, Red Clay 753, Summerset 483, Silver Plum 560

För högupplösta bilder, se MyNewsdesk, www.mynewsdesk.com/se/kasthall eller kontakta

Annica Edgren, Global Marketing Communications Manager

annica.edgren@kasthall.se | 070 210 66 80

För produktutlån, kontakta Christer Gunnarsson, Product Manager Woven christer.gunnarsson@kasthall.se | 070 233 30 82

För ytterligare information, kontakta Magnus Fahlén, Sales & Marketing Director magnus.fahlen@kasthall.se | 070 610 00 10

​OM KASTHALL

Det anrika designvarumärket Kasthall grundades år 1889 i Kinna, Västra Sverige. Kasthall är ett globalt och världs- ledande designföretag inom textila golv med större delen av sin försäljning utanför Sverige. Trots att Kasthall verkar globalt, sker all produktion i fabriken i Kinna. Kasthall designar och tillverkar exklusiva mattor och golv för privat och offentlig miljö. Kasthall fortsätter att utveckla sin produkt genom hög design – och innovationsgrad, ovärderligt hantverkskunnande och fokus på hållbarhet. För mer information, besök kasthall.com

Made in Sweden. Designed for the world since 1889.

Det anrika designvarumärket Kasthall grundades 1889 i Kinna, Västra Sverige. Kasthall är ett globalt och världsledande företag inom mattor och textila golv och är representerade i 30 länder med showrooms i Stockholm, Malmö, Milano och New York. Trots att Kasthall verkar globalt, sker all produktion i fabriken i Kinna där också Kasthall Design Studio finns. Detta, tillsammans med designsamarbeten världen över, ger oss möjlighet att skapa unika mattor för den globala interiörvärlden. Kasthall erbjuder ovärderligt hantverk med fokus på hållbarhet i både privata och offentliga utrymmen. Kasthall är kunglig hovleverantör till Sveriges Kungahus.

Kasthall
Fritslavägen 42