Dagens godaste nyhet – Kavli lanserar första  burgarosten på tub

Dagens godaste nyhet – Kavli lanserar första burgarosten på tub

Nu lanserar Kavli en helt unik produkt för hela Sverige – burgarost på tub. Svenskproducerade Kavli Burger Cheese har en hög osthalt och smälter perfekt när den ringlas över hamburgaren eller pommes frites. Den goda osten är en praktisk lösning för hemmakocken som vill laga enkla och goda burgare, eller utforska ostens många matmöjligheter. Med burgarost på tub blir fyrkantiga, inplastade ostskivor ett minne blott.

Med Kavli Burger Cheese finns äntligen en otroligt god och lättanvänd lösning för alla som älskar ost på sin hamburgare, men som vill slippa krånglet med fyrkantiga, inplastade ostskivor. Sveriges första burgarost på tub gör det enkelt att ringla ost på hamburgaren, och den smälter perfekt på både burgare och pommes frites. Med Kavli Burger Cheese utmanar Kavli den fyrkantsnorm som allt för länge präglat hamburgerost världen över.

- Vi ställde oss två frågor: Varför är hamburgerosten fyrkantig när hamburgaren är rund, och borde det inte finnas ett bättre sätt att fördela burgarosten på, utan krånglet med ostskivor som fastnar i plasten. Svaret blev Kavli Burger Cheese på tub, en lösning som vi tror kommer förändra hur vi lagar hamburgare till det bättre. Dessutom med otroligt god smak, säger Cecilia Anjou, Brand Manager på Kavli.

Cheeseburgaren är en självklar favorit i svenskarnas hem och många fortsätter söka inspiration till att göra hemmaburgaren bättre, inte minst via sociala medier.

- Jag vågar säga att osten gör burgaren, och att svenskarna är stormförtjusta i en riktigt ostig hamburgare. Vi ser också att fler experimenterar med hamburgervärldens oändliga möjligheter hemma. Inte minst har sociala medier bidragit till nya spännande burgarkoncept och hängivna burgarcommunities. Nu ser vi fram emot att följa hur små och stora hemmakockar inspireras av Kavli Burger Cheese för att göra otroligt goda burgare och ostiga pommes frites – eller testar helt nya recept och smakkombinationer, berättar Cecilia Anjou.

Kavli Burger Cheese innehåller 60 procent ost, varav 15 procent smakrik cheddarost och 45 procent mild Edamer. Kavli Burger Cheese är en självklar partner till Kavli Amerikansk Dressing, Sveriges mest sålda dressing och en given favorit bland hamburgerälskare. Precis som med Kavlis övriga produkter går allt överskott från försäljningen av burgarosten till goda ändamål, via stiftelsen Kavlifonden som äger Kavli. Kavlis produkter, inklusive Kavli Burger Cheese, tillverkas vid de egna anläggningarna i Älvsjö och Eslöv.

Kavli Burger Cheese finns i butikernas hyllor för hamburgertillbehör. I samband med lanseringen har Kavli tagit fram spännande smakinspiration och goda recept.

Hitta våra goda recept här:

Burger Cheese & dirty fries

Topped Frites Burger Cheese style

Burger Cheese Original

För mer information, smakprover eller högupplösta bilder, kontakta:

Cecilia Anjou, Brand Manager, O. Kavli AB,

cecilia.anjou@kavli.se , +46 72 215 74 06

O. Kavli AB har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.

Vi är en del av Kavli Group som omsätter fyra miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut sitt överskott till humanitära ändamål, forskning och kultur.