Grillad fläskkarré med Bearnaise Hickory

Säsongens goda nyheter från Eriks® Såser

Eriks bearnaise i fusion med rökig hickory

Bearnaisesås är Sveriges populäraste sås till grillat och svenskarna älskar verkligen att grilla under vår- och sommarmånaderna. Till en god grillad matbit vill man också ha en riktigt god sås. Rökiga smaker är populära till grillen och i år lanserar Eriks såser en unik bearnaisesås med god smak av rökig hickory i limited upplaga.

Från sina många resor och tid i USA har Erik Lallerstedt hämtat inspiration till Eriks såsers senaste tillskott Bearnaisesås Hickory - Sommarens smak. Det är en grymt god Bearnaisesås med rökig hickory och med en touch av hetta från Chili- och Cayennepeppar. Eriks® Bearnaise Hickory passar perfekt till allt grillat, kött, kyckling, grönsaker säger Annicka Hultin, Brand Manager för Eriks®.

Eriks® Bearnaise Hickory 230 ml finns i välsorterade butiker i den kylda såshyllan.  Rekommenderat pris är ca SEK 21.50/st

.Eriks® har fler goda bearnaisesåser i sitt sortiment, alla med lite olika smak och karaktär – Det finns med andra ord en Bea sås som passar alla; Bearnaise original, Bearnaise Chili, Bearnaise Provencale, Bearnaise Tryffel.

Svenska folket vill äta mer grönt!

Intresset för grön mat och matlagning ökar starkt i Sverige, hela 6 av 10 svenska konsumenter uppger att de vill äta mer hälsosamt och grönt*

Erik har lyssnat på konsumenterna och lanserar nu en ny god och fräsch dressing - Eriks® Citron-Timjan.

Citron-Timjan är en supergod smakkombination som passar perfekt till många olika sallader, grönsaker, rotfrukter och proteiner. Själv använder jag den till det mesta – nästan all mat behöver en god dressing säger Annicka Hultin Brand Manager för Eriks®.

Eriks® Citron-Timjan 255 ml finns i välsorterade butiker i den kylda salladshyllan. Rekommenderat pris är ca SEK 22.50.

Eriks® har ett brett sortiment av kyld dressing: Caesardressing, Rhode Island, Curry-Lime och Fransk Vitlöksdressing. För fler tips, recept och inspiration besök oss gärna på erikssaser.se och följ oss i sociala medier.

För mer information, smakprover eller högupplösta bilder kontakta:

Annicka Hultin, Brand Manager Eriks®

Mail: annicka.hultin@kavli.se

Mobil: 072-241 4204

Om Erik Lallerstedt: Erik Lallerstedt som utvecklar alla Eriks® såser och dressingar är en av Sveriges mest kända och prisbelönta kockar som drivit flera succérestauranger. Erik har bl.a. belönats med en stjärna i Guide Michelin, Gastronomiska Akademiens Guldmedalj, Kungliga Näringslivsmedaljen, H.M. Konungens Guldmedalj i högblått band samt S:t Eriksmedaljen för sina gastronomiska insatser. Ett äkta hantverk av en prisbelönt kock helt enkelt.

*Källa Novus

O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv och Åbo. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Planti®, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.