Tropisk sommar med Plantis nya växtbaserade gurt: Passion, Mango och Apelsin!

Stockholm den 21 maj 2022

Nyhet från Planti:

Tropisk sommar med Planti Soygurt Passion, Mango & Apelsin!

Planti, stark marknadsledare inom växtbaserad gurt, lanserar nu en somrig nyhet med en fräsch, solig smak: Passion, Mango & Apelsin. Såsom alla våra gurtar smakar den otroligt gott och är härligt krämig. Kombinationen av passionsfrukt, mango och apelsin ger din frukost en tropisk fläkt och dig själv en pigg start på dagen.

Perfekt att ätas som den är eller toppas med krispig granola, bär eller frukt. Eller varför inte göra en superfräsch smoothie med en tropisk twist?

Planti Soygurt Passion, Mango & Apelsin säljs i 1000 g:s förpackning.
Rik på D-vitamin, källa till protein samt med tillsatt kalcium.
100% växtbaserad, mjölk- och laktosfri.

Rekommenderat pris: 29,90 kr.
Finns i butik hos ICA, Coop, Hemköp, Citygross.

”Med Planti kan alla välja växtbaserat utan att kompromissa på smak, våra gurtar är kända för sin goda, fräscha krämighet. Våra konsumenter ger oss kontinuerligt feedback om vilka nya smaker de önskar sig och denna gång har vi utvecklat en härlig smakexplosion av tropiska frukter: Passion, Mango & Apelsin. Förutom de traditionella och populära smakerna, vill konsumenterna allt mer se nya spännande kombinationer inom växtbaserade gurtar”, säger Nina Dahlberg, Nordic Brand Manager på Planti”

Tropisk Smoothie (1-2 personer)

200 g fryst smoothiemix av mango,ananas och banan
2 dl Planti Soygurt Passion, mango och apelsin
1 banan
1 dl växtbaserad dryck (t.ex. soja, mandel, havre)
4 myntablad
Blanda alla ingredienser, kör dem i en mixer tills smoothien är slät och njut!
Recept: Ellen Fredell

Om Planti.

Planti vill göra det lätt och inspirerande att byta till mer växtbaserat. Våra produkter utvecklas lokalt i Älvsjö och produceras i vårt eget växtmejeri i Åbo. Här görs dryck, krämig gurt och härliga matlagningsprodukter på bondböna, havre och soja. Lite extra stolta är vi över att hela vårt överskott går till goda ändamål, eftersom vi ägs av en välgörenhetsstiftelse, Kavlifonden.

För ytterligare information eller bilder, kontakta gärna:

Nina Dahlberg, Nordic Brand Manager Planti, nina.dahlberg@kavli.fi +358 (0)40 073 11 66